Maar die RME is er al, alleen noemt hij momenteel nog raad van bestuur, raad van beheer, beheers- of bestuursraad. Het takenpakket thans toegekend aan een rvb wordt integraal overgenomen door de RME die daar bovenop een aantal extra functies krijgt.
Ik had een ijdele hoop dat ze ontbonden zou worden naar analogie van de huidige wetgeving .
Daar bestonden in de meeste gevallen ook reeds een soortgelijk orgaan doch diende expliciet over de oprichting, de samenstelling en de leden gekozen te worden.
Bij meer dan 20 woonkavels moet deze opgericht worden daar is dus geen discussie of stemming op van toepassing. Rest dus enkel het kiezen van de leden...
Okay... daar was geen twijfel over
Ik had het alleen misschien niet ontbinding mogen noemen
"wie is tegen/voor dat x, tot op heden voorzitter rvb, thans voorzitter rme wordt?" 50%+1 voldoende
"wie is tegen/voor dat y, tot op heden lid rvb, thans lid rme wordt?" 50%+1 voldoende
"wie is tegen/voor dat z, tot op heden lid rvb, thans lid rme wordt?" 50%+1 voldoende...
klaar is kees.
Spijtig voor jullie geval doch in praktisch alle AV zal dit het scenario zijn.
Zoals je dat hier stelt heb je een vorm van verkiezingen in onze situatie ... het zijn immers die kandidaten erop of eronder.
In een VME met meer kritische mensen zou het al dan niet naar voorbrengen van alternatieve kandidaten de stemming kunnen beïnvloeden...bij ons dus niet.
Ik vrees zelfs of die vraag ooit aan de orde zal komen...de RvB is vorige AV net gekozen en dat voor 3 jaar... men zal zich daar wel achter schuilhouden.
nog een klein vraagje...
moet die vraag sowieso gesteld worden of dient dat een ingediend agendapunt te zijn ?
En moeten dat aparte vragen zijn voor elk lid apart ?