erkenning kind partner

seppe 95
Topic Starter

erkenning kind partner

#1 , 10 jun 2010 22:02

Goede avond allemaal.

ik heb even een vraagje.ik woon sinds korte tijd met mijn vriendin en de dochter van 2,5 jaar samen en heb een vraag in verband van de dochter.de biologische vader is bereid om afstand te doen van de dochter maar ik zou eigenlijk willen weten of ik het kind dan kan erkennen en wat ik daar juist allemaal voor moet doen om haar op mijn naam te krijgen.
vriendelijke groeten
de seppe :lol: :lol: :lol:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 12 jun 2010 10:05

“Art.315.Het kind dat geboren is tijdens het huwelijk of binnen 300 dagen na de ontbinding of de nietigverklaring van het huwelijk, heeft de echtgenoot tot vader. Art.319.Wanneer het vaderschap NIET vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, kan de vader het kind erkennen onder de bij artikel 329bis bepaalde voorwaarden.”(Burgerlijk Wetboek).

Staat het vaderschap WEL vast krachtens de artikelen 315 of 317 dan kan u dus dat kind NIET erkennen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 jun 2010 13:04

Goede avond allemaal.

ik heb even een vraagje.ik woon sinds korte tijd met mijn vriendin en de dochter van 2,5 jaar samen en heb een vraag in verband van de dochter.de biologische vader is bereid om afstand te doen van de dochter maar ik zou eigenlijk willen weten of ik het kind dan kan erkennen en wat ik daar juist allemaal voor moet doen om haar op mijn naam te krijgen.
vriendelijke groeten
de seppe :lol: :lol: :lol:
Als beide ouders van het kind, alsook het kind zelf indien het ouder is dan 12 jaar, akkoord gaan, dan kunt u het kind adopteren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”