ik had een vraagje i.v.m. het beëindigen van mijn huurcontract:
Mijn huurcontract is onlangs opgezegd en vervalt op 01.08.2010.
Het weekend voor deze datum komt het immokantoor (in naam van de verhuurder) het appartement controleren en kijken of alles in orde is en conform het huurcontract terug wordt bezorgd.
In dit huurcontract staat vermeld dat elk jaar de verwarmingsinstallatie op kosten van de huurder nagekeken moet worden door een erkend vakman. Ik heb dit de jaren dat ik er gewoond heb elk jaar gedaan.
Nu vraagt het immokantoor mij om dit attest voor te leggen wanneer ze de inspectie van het appartment komen doen. Aangezien ik het nazicht vorig jaar eind juni heb laten doen kan ik enkel dit attest/factuur voorleggen. Aangezien ik enkel nog de maand juli in het appartement verblijf, kunnen ze mij toch niet vragen om voor die ene maand dit nazicht ook nog te laten doen, wel? Dit lijkt mij vrij absurd voor 1 maand…
Dan wilde ik graag ook nog even weten wanneer de huurwaarborg uiterlijk na het verlaten van het appartement terugbetaald moet zijn. Ik weet toevallig dat de vorige huurder na 4 maanden nog niks terug had. Dit is toch niet normaal, wel?
Wachtend op antwoord, dank bij voorbaat…