Belastingsbrief als leefloner

kerouac
Topic Starter

Belastingsbrief als leefloner

#1 , 22 jun 2010 16:53

Hallo iedereen,

Ik ben een student en krijg sinds twee jaar een leefloon (aangezien mijn ouders mij niet kunnen onderhouden)
Het is de eerste keer dat ik zelf probeer mijn belastingsbrief in te vullen. En ik zit toch met een paar vraagjes.

Ik geloof dat ik het bedrag van mijn leefloon nergens moet vermelden, klopt dat?
Ook krijg ik nog steeds een 115 (ongeveer) euro per maand aan kindergeld, moet ik dat ergens vermelden?

Of is het zoals ik denk dat het is: Een zeer lege belastingbrief waar ik enkel op vermeld dat ik ongehuwd en niet wettelijk samenwonend ben en dat is het dan?

Enige hulp zou zeer sterk geapprecieerd worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jun 2010 19:42

Hallo iedereen,

Ik ben een student en krijg sinds twee jaar een leefloon (aangezien mijn ouders mij niet kunnen onderhouden)
Het is de eerste keer dat ik zelf probeer mijn belastingsbrief in te vullen. En ik zit toch met een paar vraagjes.

Ik geloof dat ik het bedrag van mijn leefloon nergens moet vermelden, klopt dat?
Ook krijg ik nog steeds een 115 (ongeveer) euro per maand aan kindergeld, moet ik dat ergens vermelden?

Of is het zoals ik denk dat het is: Een zeer lege belastingbrief waar ik enkel op vermeld dat ik ongehuwd en niet wettelijk samenwonend ben en dat is het dan?

Enige hulp zou zeer sterk geapprecieerd worden.
indien je geen andere inkomsten hebt, hoef je verder niks te vermelden :)

kerouac
Topic Starter

#3 , 22 jun 2010 19:56

Goed !

Ik wist al wel dat het leefloon belastingvrij was, maar ik vond het zo vreemd dat ik het toch nergens moest aangeven ofzo. Nuja, vadertje staat zal me wel in zijn computers hebben.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”