Wil weg van agressieve onbetrouwbare man dochter van 3 maand

gga
Topic Starter

Wil weg van agressieve onbetrouwbare man dochter van 3 maand

#1 , 15 jun 2010 15:31

Hallo,

Mijn vriend is agressief, drinkt, is niet veel thuis, neemt anti-depressiva en laat alles aan mij over heeft zoontje uit vorige relatie van 6 jaar en kijkt alleen maar naar zijn zoon om, naar onze dochter amper. Hij is pas rot beginnen doen sinds ik zwanger was. Hij heeft al gedreigd als ik hem verlaat dat hij mijn dochter gaat afpakken.
Ik wil hem verlaten, echter ziet dit er niet rooskleurig uit voor mij, ik woon in het huis dat van hem is. Bij de ouders gaan wonen is ook niet echt een oplossing. Ik kan wel bij een vriendin gaan wonen die alleen woont.
Maar ik zou gewoon willen dat ik de volledige voogdij heb over mijn dochter. Ik zie co-ouderschap echt niet zitten. Mijn dochter elke week achterlaten bij een man die er niet gaat voor kunnen zorgen.
HELP geef mij tips aub. Wat kan ik doen en wat moet ik zeker niet doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2010 15:01

zie vorige antwoorden met als kernwoord IFG

U gaat naar de dienst slazo van uw politiezone - bespreek met deze mensen de situatie
zowel stragrechtelijk als burgerrechterlijk zijn er bepaalde maatregelen te nemen.
oa vrederechter kan BW art 223 ev toepassen

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 23 jun 2010 16:39

tip: maak eerst samen een ouderschapsplan op voor je er vertrekt.
Geraak je er samen niet uit? Stap dan naar een bemiddelaar
Mijn vriend ... en wat moet ik zeker niet doen?
naar de vrederechter stappen en toepassing vragen van art. 223 BW

RR

Reclame

sardineke

#4 , 23 jun 2010 23:45

Wil je alvast succes wensen.

In zo'n gevaarlijke situatie zeker niets ondoordacht doen, wat je kind in gevaar zou kunnen brengen.
Neem contact op met het CAW (centrum voor algemeen welzijn). Die kunnen je advies geven en verschillende mogelijkheden bespreken. Ze kunnen tips geven, maar lossen het niet voor u op.
Eventueel verwijzen ze u naar een vluchthuis en kan je van daaruit naar je vriendin verhuizen.

In tijden dat rechter bij onenigheid veelal co ouderschap uitspreken, moet je bewijzen in handen hebben om dit te voorkomen.

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 24 jun 2010 00:40

In tijden dat rechter bij onenigheid veelal co ouderschap uitspreken, moet je bewijzen in handen hebben om dit te voorkomen.
En waarom zou je dit moeten/willen voorkomen?

Het is juist de uitdaging (goed ouderschap) om een betrokken vader/moeder te hebben die de opvoeding ter harte wil nemen. Dat moet je zeker in begin stimuleren i.p.v. er aan te denken om een rem te plaatsen op het ouderschap of om dat juist moeilijk te maken.

Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat juist in die situaties vaders ... een lange waslijst aan voordelen, waaronder:
*minder drinkt
*gezonder en regelmatiger
*gelukkiger en ook langer leeft

Je bekomt wel strijd met te denken of te handelen alsof men een betere ouder is, maar zie ook naar de realiteit dat de strijd duur is en veel schade aan iedere betrokkene berokkend en dat vergeet men vaak genoeg in de weegschaal te leggen.
Mijn dochter elke week achterlaten bij een man die er niet gaat voor kunnen zorgen.
Je hebt nu nog de gelegenheid om je kennis en kunde te delen en over te dragen aan de vader. Als het gezin eenmaal uit elkaar is, verlies je die mogelijkheid en wie zal daar zeker slachtoffer van zijn denk je?

RR

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”