simpele regels

rulina
Topic Starter

simpele regels

#1 , 07 okt 2006 01:08

Hoe krijg je simpele regels op papier om moeilijkheden achteraf te vermijden??? volgen een adv mag je in het huwelijk zoveel mogelijk liegen en bedriegen, en blijkbaar in de echtscheiding ook. Als je het maar slim en achterbaks genoeg speelt.
Een EOT zit er bij ons niet in, dus moet het via gerechtelijke procedures.
Ik vind het in het belang van de kinderen dat er juiste aktes zouden worden opgemaakt, die zo weinig mogelijk problemen en discuties kunnen opleveren achteraf. Iedere ouder dient bij te dragen naar eigen vermogen??
Maar blijkbaar is het niet zo simpel dit op papier te krijgen
Waarom schrijft men overal maar dat het belangrijk is aan de toekomst te denken en alles juist op papier te zetten.
Mensen die blindelings op hun advocaat vertrouwde, en knikte om er zo vlug mogelijk van af te zijn, krijgen achteraf te horen "daar had je toen maar aan moeten denken" alhoewel dit op zulke moeilijke momenten niet altijd gemakkelijk is, en er de adv dan is om je de juiste weg te wijzen. :?:
En als je er wel aan denkt en het daadwerkelijk vraagt heeft men er geen oren naar !!!waarom???
zo een simpel regeltje als
te betalen voor........
bij niet naleven van deze overeenkomst zal een schadevergoeding van .. betaald worden aan de benadeelde
of volgende bijzondere kosten met opsomming........
ex houdt zich nu al nergens aan, werd veroordeeld de helft van lening te betalen => betaald niet
helft bijzondere kosten => betaald niet (zelfs geen enkele bijzondere kost...)
Dus als men het allemaal duidelijk in een vonnis zou willen zetten heb je toch al wat meer rechtszekerheid.
Maar zelf kun je het er niet inzetten, en als degene die het moeten doen, het niet willen :roll:
Wat ik er wel heb ingekregen is dat ik "samenwonende ben met een nieuwe partner en kosten delend" zo staat het letterlijk in het vonnis kortgeding !!
Maar........ik kan die nieuwe partner nergens vinden, en mijn kosten delen doet hij ook al niet :evil:
Heb mijn job onlangs verloren en ik krijg nu een uitkering als "samenwonende met gezinslast" dit is een officiele juridische term als je samen woont met je kinderen en hiervoor het kindergeld ontvangt.
Ook uit het attest samenstelling gezin blijkt dat ik niet samenwoon met een nieuwe partner.
Maar de rechter heeft atijd gelijk, en dus woon ik nu samen met een onzichtbare partner, die mijn kinderen niet helpt groot brengen. En moet ik rondkomen met minder dan de helft van ex zijn inkomen.
Volgens die beruchte methode renard heeft ex 69% en ik met de kinderen (hier is kindergeld ook in meegeteld) 31%.
Maar hier houdt men geen rekening mee, en als je niet akkoord gaat moet je in beroep en kost het je weer een hele hoop centen, waar ik zelf allemaal niet voor kies. Ik wil enkel wat rechtzekerheid.
En dan ben je nog niet zeker dat je iets fatsoenlijks op papier hebt voor de toekomst.
Al dat gerechtelijk gehaketak ik heb er alle vertrouwen in

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 07 okt 2006 10:19

1) deze overeenkomst is steeds voor wijziging vatbaar in onderling overleg.
2) indien ??n van beide ouders in de toekomst vaststelt dat de overeenkomst niet meer voldoet aan de eisen en de situatie, kan deze via de rechtbank een veranderding laten afdwingen.
3) indien het vast gestelde onderhoudsgeld niet meer aan de behoefte en/of mogelijkheden van ??n van beide ouder voldoet kan deze een herziening vragen via de rechtbank.
4) indien nodig kunnen beide ouder onderling regelen dat de verblijfplaats van de kinderen veranderd.
5) bij niet naleven van deze of de later veranderde overeenkomst zal een schadevergoeding van 250? per keer betaald worden aan de benadeelde

Met deze simpele regels heb je al het onvoorzienbare voorzien.
En kan je rustig de rest van je echtscheiding eerst afhandelen zonder je zorgen te moeten maken of je wel voldoende aan de toekomst hebt gedacht.

rulina
Topic Starter

#3 , 07 okt 2006 12:06

Volledig mee eens !!!
Maar je moet het op papier krijgen
En daar zit het probleem.

Reclame

sperwer

#4 , 07 okt 2006 12:43

Gewoon letterlijk overnemen en tegen de rechter zeggen dat je deze er in wil omdat je geen glazen bol hebt en dus niet in de toekomst kan kijken.

En het onvoorzienbare dus niet kan voorzien.

Heb dat zelf ook gedaan en de rechter heeft deze regels er inlaten zetten.
En op verzoek de regel dat enkel het onvoorzienbare een verandering toelaat er om verzoek laten uithalen.

Deze regels moeten dus de laatste zijn op je echtscheidingspapieren.

Of jou en zijn raadsman/vrouw er mee akkoord gaat of niet daar moet jij niet naar kijken.

Jij moet je indekken voor de toekomst en kan dit desnoods zelf aan de rechter vragen. Deze kent de wet en de werkelijkheid voordoelde om te wete, dat dit geen zinloze regels zijn.

Ik heb ze ook letterlijk uit mijn echtscheidingspapieren naar hier overgezet.

rulina
Topic Starter

#5 , 09 okt 2006 16:12

Klaar en duidelijk antwoord =>
Wat clausules betreffende de herziening van het onderhoudsgeld. Dit is niet nodig. Deze principes van openbare orde. Iedere regeling voor de kinderen kan steeds gewijzigd worden indien er ingrijpende gewijzigde omstandigheden zijn. In EOT-aktes worden dergelijke clausules wel eens opgenomen, maar in vonnissen of arresten nooit, omdat dit de evidentie zelve is.

Dus niet nodig.................achteraf kan dan ook niemand zeggen, daar had je toen maar aan moeten denken????

Terug naar “Echtscheiding”