Beste,
Via een vonnis van de rechtbank heb ik co-ouderschap. Voor het aanslagjaar 2008 (inkomstenjaar 2007) blijkt nu dat het fiscale co-ouderschap voor 100% werd toegekend aan mijn vorige wederhelft. De oorzaak van deze fout had als basis dat de belastingsdiensten mijn bijgestuurd vonnis verwarden met mijn stiefdochtertje van mijn nieuwe relatie. Ik was altijd in de waan dat de oorzaak van deze fout lag aan het gezamenlijk behandeld worden van personen in scheiding qua belastingen.
De reden waarom deze fout nu naar boven komt heeft als oorzaak dat voor het aanslagjaar 2009 (inkomstenjaar 2008) de belastingsdiensten me dezelfde toer lappen en ik volwaardig gescheiden ben waardoor ik het tekort aan teruggave ben beginnen uitpluizen. Om dit recht te zetten volstaat het om een bezwaarschrift in te dienen.
Mijn vraag is nu als volgt: Kan ik voor de eerste fout (aanslagjaar 2008, inkomstenjaar 2007) ook een bezwaarschrift indienen of is deze termijn reeds verlopen? Indien deze termijn verlopen is, kan ik via andere wegen het gedeelte waar ik recht op heb terugvorderen?
Alvast bedankt!