1. Fiets
- werkgever (overheid) : betaalt 0,15 euro per kilometer (het is blijkbaar ondertussen verhoogd tot 0,20 euro maar dat wordt nog niet toegepast)
- kan ik nog een bedrag aftrekken als beroepskost?
- zo ja, welk bedrag? ik las ergens een eenheidsbedrag van 0,20 euro per kilometer: is dit correct? ook als ik zelf maar 0,15 euro per kilometer ontvang? en hoeveel werkdagen mag men aanrekenen, moet men dit kunnen bewijzen of is er een soort gemiddelde dat aanvaard wordt?
- de uiteindelijk formule is dan: (afstand woonplaats-station in km) x 2 x eenheidsbedrag x (aantal werkdagen)

2. Trein
-werkgever (overheid): betaalt alles
- kan ik nog een bedrag aftrekken als beroepskost?
- zo ja, welk bedrag? ik las ergens 0,15 euro per kilometer: is dit correct? wat is het aantal kilometer dat men mag aanrekenen? is dit het aantal kilometer dat op het NMBS abonnement vermeld wordt? en hoeveel werkdagen mag men aanrekenen, moet men dit kunnen bewijzen of is er een soort gemiddelde dat aanvaard wordt?
- de uiteindelijk formule is dan: (afstand vertrekstation-aankomststation in km) x 2 x eenheidsbedrag x (aantal werkdagen)

3. Belastingsaangifte
Indien er een aftrek mogelijk is, waar dien ik het bedrag dan in te vullen op de belastingsaangifte? In vak 1254? 1255? Moet ik de (eventuele) fietsvergoeding en treinvergoeding optellen en als één bedrag vermelden? Moet ik een verklaring of een bewijsstuk toevoegen?
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
Kristof