ik heb de overleden persoon verzorgd

wintii
Topic Starter

ik heb de overleden persoon verzorgd

#1 , 03 jul 2010 14:46

gedurende vele jaren heb ik kosteloos mijn onlangs overleden buur opgepast. Dat ging zeer ver , van de kachel aanmaken, winkelen,
onderhoud woning, bed verschonen enz.. Deze persoon had geen familie in Belgie. Bij zijn overlijden erft een verre nicht in Frankrijk alles, behalve een stuk grond dat aan mijn geschonken wordt, onder vorm van bijzonder legaat.
Mijn vraag : kan ik op één of andere wijze een vergoeding eisen (naast de gekregen grond) voor de jarenlange oppas?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jul 2010 19:47

Indien er door de overledene en uzelf geen contract werd afgsloten ivm te leveren diensten en verder ook geen bewijs kan worden geleverd dat nog niet alle contractuele diensten werden betaald is dat onmogelijk.
Trouwens één en ander zou ook fiscale gevolgen kunnen hebben in de mate dat u die inkomsten in uw belastingsaangifte zou moeten vermelden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief

#3 , 03 jul 2010 22:55

Ik bewonder je burgerzin en heb zeer veel respect voor je inzet t.o.v. van je buur.
Roharro heeft voor 100 % gelijk. Je hebt gewerkt als vrijwilliger en mag je nog gelukkig prijzen met het bijzonder legaat. Voor hetzelfde geld had je buur het nog anders kunnen uitspelen en je niets nagelaten.
Hij had je tijdens zijn leven beter tussendoor wat handgeld gegeven. Ik zou het toch zo gedaan hebben. Nu betaal je je blauw aan successierechten en ben je het lapje grond op moeder aarde liever snel kwijt dan rijk.

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”