Een persoonlijke ervaring:
Jaren geleden een hoofdweg opgereden waarbij een aankomende wagen vaart moest minderen (daar hij veel te snel reed).
Vijfhonderd meter verder was de wagen reeds voorgestoken maar moest stoppen voor het rode licht.
Komt daar een man uitgestapt, die naar mijn wagen komt, op het raampje tikt en me gebaart van dit naar beneden te draaien.
Beweerde vervolgens dat; hij rijkswachter was, en ik net een uiterst gevaarlijk maneuver had gedaan, dat ik moest leren rijden of dat hij me anders op den boek zou zetten, moest mijn identiteitskaart laten zien, ... uiteindelijk werd het groen en is de man gewoon terug naar zijn wagen gestapt en doorgereden.
De snotneus van toen was danig onder de indruk
Echter, achteraf begon ik me te realiseren; de man had geen uniform aan, heeft geen identificatiekaart laten zien, reed in een gewone wagen en had bovendien geen enkele haargroei onder zijn neus....(!)
Nu jaren later, krijg ik nog steeds een wee gevoel in mijn darmen wanneer ik langs die plek rij en me dit voorval herinner.
Had die man me gewoon beet dankzij wat acteertalent of was dit werkelijk een rijkswachter die zijn eigen snelheidsovertreding kwam vergoedelijken?
Wel deze post lezende bekroop me net hetzelfde gevoel....