Huis kopen tijdens scheidings procedure

Stone
Topic Starter

Huis kopen tijdens scheidings procedure

#1 , 09 jul 2010 14:10

Wie kan mij zeggen of het mogelijk is om een huis aan te kopen tijdens dat de scheidingsprocedure lopende is.
Moet de ex mee tekenen voor de lening enz enz.
Wat als de ex niet wil tekenen ?

Met dank bij voorbaat voor uw antwoord.
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 11 jul 2010 09:36

Ik ga ervan uit dat u nog steeds getrouwd bent onder het wettelijk stelsel en zonder huwelijkscontract.

“Art.1418.Onverminderd het bepaalde in artikel 1417, is de toestemming van beide echtgenoten vereist om :1. a) voor hypotheek vatbare goederen te verkrijgen...2...d) een lening aan te gaan...Art.1420.Indien een echtgenoot zonder wettige reden weigert toestemming te geven...kan de andere echtgenoot zich door de rechtbank van eerste aanleg laten machtigen om een van de handelingen genoemd in de artikelen...1418...alleen te verrichten.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

sardineke

#3 , 24 jul 2010 11:44

Opgepast hiermee, mijn notaris raadde af al iets te kopen voor scheiding rond was

Er loopt een scheidingsprocedure:

Stel dat je het kan zonder handtekening van bijna-ex
Dan moet er zeker in aankoopdocument staan dat het huis nadat scheiding uitgesproken is enkel en alleen uw eigendom is

En als hij na uw aankoop de scheiding tegenhoudt?
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”