radeloos

snoepie1000
Topic Starter

radeloos

#1 , 14 jul 2010 00:58

hoi hoi,
ik en mijn vriend wonen sinds 2maanden samen.
in ons contract staat dat de glasgordijnen de verantwoordelijkheid zijn van de verhuurder.
we hebben dit 2maal nagevraagd via het kantoor alvorens te tekenen.
tijdens het beschrijf is dit er handmatig bijgeschreven dat onze glasgordijnen versleten zijn.
zelf mogen we niet kiezen welke glasgordijne we willen omwille van het uitzicht van het gebouw. nu nieuwe glasgordijnen zijn peperduur dus zelf gaan we ze niet kopen als te toch ten laste van de verhuurder zijn.
we hebben nu al meerdere malen naar het kantoor gebeld om het te vragen hoe dit zat de antwoorden waren:
eigenlijk weet ik niet wat in het contract staat (na 3x te bellen)
het beschrijf bij ons staat dat alles in orde was. niks handmatig bij geschreven (zoals bij ons, ons is een kopie van het origineel)
degene die het beschrijf heeft gemaakt geeft mij zelf geen duidelijk antwoord

vervolgens hebben we van onze buren gehoor dat de eigenaar van plan is alles te verkopen en dus geen geld meer in het gebouw wilt steken. en deze persoon zit momenteel al voor x aantal weken in het buitenland. hij heeft zelf een immokantoor waar hij niet aanwezig (en de medewerkers zeer onvriendelijk zijn)

onze bovenburen hebben een hond en wij zouden graag een kat willen, nu schijnt dat die mensen de kleindochter is van de eigenaar en dat het daarom mocht en wij waarschijnlijk niet. na 3weken hebben we nog steeds geen antwoord op het feit of wij dit mogen of niet.

uiteindelijk weten we niet meer wat te doen, we zijn het kotsbeu omdat de gordijnen zo vuil zijn en als we ze wassen, dan gaat er niets meer overschieten. we zijn het aant overwegen om terug te verhuizen naar ook iets groter want 49m² is toch klein voor 2 mensen en zeker als er kinderen zouden komen. maar dan zouden we dus een vergoeding moeten betalen (die waarschijnlijk meer zou kosten dan de gordijnen) en die zien we niet zitten wegens geldgebrek.. uiteindelijk is de vraag weet iemand een oplossing?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jul 2010 15:27

Je moet een aangetekend schrijven sturen naar de verhuurder waarbij je hem op de hoogte stelt van het probleem, verwijst naar het contract en de spoedige herstelling vraagt.

Wat staat in het contract over huisdieren?

Reclame

Terug naar “Huren”