Lift in appartementsgebouw.

administratief
Topic Starter

Lift in appartementsgebouw.

#1 , 14 jul 2010 20:09

Ons gebouw, 9 appartementen, bestaat 22 jaar. Volgens het KB van 2005 dienen er heel wat aanpssingen te gebeuren aan de bestaande liften. Na een risicoanalyse door EDTC ontvingen we 4 volle bladen met aanpassingen die dienen te gebeuren tegen 2013 en 2018. Ondanks het feit dat de lift prima werkt en er nooit enig probleem geweest is worden onze mede-eigenaars verplicht duizenden euro's neer te tellen door de nieuwe wet. Momenteel beschikken wij over 4 offertes varierend van 12.500 tot 21.000 Euro allemaal voor dezelfde aanpassingen. Een drietal weken geleden vernamen we echter langs het AES (eigenaarsbond) dat er opnieuw overleg zou worden gepleegd om de aanpassingen te versoepelen. Ook het NICM (eigenaarsbond) spreekt van nieuwe onderhandelingen met minister Magnet... maar spijtig genoeg liggen de onderhandelingen nu stil door de val van de regering. Tegen 1 september moeten wij het EDTC laten weten wanneer en door wie de aanpassingswerken worden aangevat.
Mijn vraag: kan ik het EDTC laten weten dat we momenteel niet kunnen overgaan tot het ondertekenen van een offerte zolang we niet met zekerheid weten dat er een versoepeling van het K.B. zal komen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 14 jul 2010 23:20

Neen, U dient de regels te volgen die momenteel gelden. Tenzij er spoedig een brief van de betrokken minister naar het EDTC gaat waarbij deze zijn intenties officieel aankondigt en het EDTC om een aanpassing van zijn termijnen verzoekt.

De prijs lijkt me een gemiddelde afgaand op de offertes uit gebouwen waar ik een flat bezit en waar deze werken eveneens nodig zijn.

Reclame

Terug naar “Archief”