graffixxz

graffixxz
Topic Starter

graffixxz

#1 , 15 jul 2010 11:19

ben eind december 2009 opgepakt geweest voor slagen en verwondingen heb toen een verhoor laten afnemen en ben de volgende dag naar het parket moeten gaan en vry gekomen onder voorwaarden enkel daarvan waren deze
1 moest by men grootvader gaan inwonen
2 geen contact met het slachtoffer in kwestie
3 paspoort in orde brengen
4 naar ale uitnodigingen gaan van parket politie etc

heb mijn voorwaarden niet kunnen na leven omdat ik 1 niet by in kon gaan wonen by men grootvader en 2 had geen inkomsten voor my te verplaatsen en mijn papieren (paspoort) in orde te brengen dus kon ik ook niet gaan naar mijn uitnodigingen

tot op deze heb ik geen last gehad heb ook mijn pas niet in orde kunnen bregen tot op heden
tot ik enkele dagen geleden een telefoon kreeg van een agent met de vraag of ik eens wou langskomen op het comissariat voor een dossier af te handelen ??? hy weigert my te zeggen waarover deze gaat aan de telefoon maar het wordt wel doorgegeven aan het parket waarom ??? dan praat hy zyn lippe voorby van dat ik geseind sta kan dat omdat ik geen adress heb
mijn vriendin belt enkele dagen daarvoor en tegen haar zegt hy van dat het voor mijn paspoort is maar dan wordt dat toch niet doorgegeven aan het parket en dan ben ik toch niet geseind ??? nu vraagt hy my om tot daar te komen maaar ik heb wat schrik dat ze mij gaan opakken en naar het parket te brengen en dan naar de gevangeniss en zit men een zwangere vriendin van 5maand kunnen ze dat dan en zy wilt ook niet dat ik opgepakt wordt en of weggestoken wordt

kan iemand my helpen met deze situatie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
De Swa

#2 , 15 jul 2010 11:27

Gelieve je probleem niet uit te smeren of te ontdubbelen in meerdere posts (zoals in dit geval in de post
heb vandaag een agent gebeld die zei dat hy my moest praten voor een verhoor weet niet waar over wel dat het doorgegeven wordt naar het parket
tegen myn vriendin zy hy dat het voor men paspoort was is dat dan een verhoor en waarom moet dat dan naar het parket
nu is myn vraag eigelijk kunnen ze mij opakken als myn vriendin zwanger is 4maand
)

graffixxz
Topic Starter

#3 , 15 jul 2010 11:51

leg het gewoon beter uit ma veel reacties of antwoorden komen er ni echt zie ik

Reclame

roharro

#4 , 15 jul 2010 11:59

Aangezien u de voorwaarden van uw vrijlating onder voorwaarden niet bent nagekomen zit de kans er in dat u terug zal worden aangehouden, zeker indien u geen gevolg geeft aan de oproeping door de politie. Met de wensen van uw vriendin wordt geen rekening gehouden. U hebt geen enkele andere keuze dan gevolg te geven aan de oproep van de politie. Niet gaan kan uw zaak enkel verergeren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

graffixxz
Topic Starter

#5 , 15 jul 2010 12:02

JA MAAR HET IS DAT NET IK HAD GEEN INKOMSTEN OM MYN ADRESS TE VERANDEREN DUS KON OOK GEEN BRIEVEN KRYGEN HEB ZE ZELFS NOOIT GEHAD OP MIJN VORIG ADRESS

graffixxz
Topic Starter

#6 , 15 jul 2010 12:06

sorry van de hoofdletters daarnet

ma het zit zo zy heeft schrik dat ik opgepakt zal worden en dat zy het dan niet meer financieel en lichamelijk kan uithouden ze denkt er zelf over na om zelf opgepakt te worden als ze mij opakken en kan ik dan geen enkelband vragen inpv gevangenis straf ??

roharro

#7 , 15 jul 2010 12:07

U draait rond de pot: U weet dat u NU wordt opgerioepen door de politie. Ga er dus naartoe.

graffixxz
Topic Starter

#8 , 15 jul 2010 12:13

ga er vanavond om 5uur naartoe maar men vraag is moest ik dan gaan zitten kan ik dan niet voor een enkel band vragen

roharro

#9 , 15 jul 2010 12:21

Tijdens de rechtszaak kan je advocaat een verzoek in die zin indienen. De rechter beslist.

float

#10 , 16 jul 2010 17:13

ga er vanavond om 5uur naartoe maar men vraag is moest ik dan gaan zitten kan ik dan niet voor een enkel band vragen
Neen, je moet dan niet gaan zitten. Zo werkt dat niet :)

Hera

#11 , 18 jul 2010 13:27

Nee je kan niet zomaar een enkelband vragen. dat moet de rechter beslissen en daarvoor moet je eerst voorkomen. En tot die tijd kan je worden opgesloten ja. Uw vriendin heeft daar trouwens niets aan te willen, zwanger of niet. Als blijkt dat zij het financieel niet aankan zonder uw hulp (wat ik niet snap want u hebt blijkbaar zelf niet eens genoeg geld om een paspoort in orde te maken...) zal ze zeker op bijstand van het ocmw kunnen rekenen.

U wist zelf wat de voorwaarden voor uw vrijlating waren en u hebt daar niet aan voldaan. Als u werkelijk niet in staat was om financiele redenen uw paspoort in orde te brengen had u dat moeten melden en had men hier rekening kunnen mee houden. Gezien u domweg niets hebt doorgegeven is het maar al te normaal dat u hier de gevolgen van draagt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#12 , 27 jul 2010 18:20

paspoort - ik vermoed uw identiteitskaart -
voor een adreswijziging moet u niet betalen bij de gemeente
De opgelegde vorowaarden - die had u niet mogen negeren
geen inkomen --- maken dat je bij het ocmw bent om de zaak te regelen

geen adres - u woont blijkbaar bij uw vriendin ... of wil u dat niet??

U staat gesignaleerd voor geen adres - dat is op zich al een correctioneel vervolgbaar feit

Laat dat niet aanslepen en ga asap naar die kwartieragent - zal wel een pijnlijk uurtje worden maar zo kan je misschien terug administratief in orde komen

Er hangt u trouwens nog een veroordeling wegens slagen en verwondingen boven het hoofd... dus laat dat niet mislopen

Terug naar “Archief”