Vragen vragen vragen

blueeyes
Topic Starter

Vragen vragen vragen

#1 , 27 jul 2010 09:40

Eindelijk ga ik me schoorvoetend ook op het forum begeven. Ben nu een soort van draaikolk en weet niet waar te beginnen zoveel komt er op me af.
Loonbeslag vanwege een onbetaalde factuur, moet betaald worden is logisch maar na de eerste termijn betaald te hebben daarna verhuisd even in het slop nu 3 maanden later zonder pardon loonbeslag.
Dan daarnaast nog boedelbeslag doordat een slapende rechter gewoon iets uitvoerbaar vind na uitspraak uit het buitenland gek wordt ik hiervan.
Als wij destijds zakelijk dit soort deurwaarders hadden gehad hadden we geen faiisement nodig gehad. Maar dat koste toen goud geld dus maar besloten de debiteuren niet verder uit te kleden dan kaal. Maar megabedrijven hebben geld zat dus gaan gewoon door.
Vraag 1: Hoe weet een gerechtsdeurwaarder waar je werkt?
Vraag 2.: Volgens de deurwaarder is het zo dat als je boedel teruggekocht wordt door een derde persoon en jij daarvan bruikleen krijgt er nooit meer beslag op de boedel gedaan kan worden.
Vraag 3.: Is het normaal dat er boedelbeslag wordt gedaan en een betalingsvoorstel.
Ik borrel nog met meer vragen maar zal het hier bij laten. Sta met de rug tegen de muur in onze "rechtstaat" Hulp kost geld en jawel dat is er niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 27 jul 2010 17:52

1.
De gerechtsdeurwaarder vraagt die informatie op bij de kruispuntbank van de sociale zekerheid.

2.
Dat lijkt een beetje op een constructie om de schuldeisers kort te sluiten. De schuldeisers kunnen altijd een pauliaanse vordering instellen om de goederen terug in uw actief te brengen.
Als alles ter goeder trouw gebeurt, dan behoren de goederen inderdaad toe aan een derde en kan er geen beslag op gelegd worden.

3.
Ik vermoed dat het beslag als drukkingsmiddel wordt gebruikt.

bosprocureur

#3 , 27 jul 2010 17:57

2.
Dat lijkt een beetje op een constructie om de schuldeisers kort te sluiten. De schuldeisers kunnen altijd een pauliaanse vordering instellen om de goederen terug in uw actief te brengen.
Als alles ter goeder trouw gebeurt, dan behoren de goederen inderdaad toe aan een derde en kan er geen beslag op gelegd worden.
Pauliaanse vordering lijkt me vergezocht. Inderdaad, wellicht bedoelt OP dat een derde zijn goederen inkoopt van de beslagleggende deurwaarder, dus OP onttrekt zijn goederen niet aan de schuldeisers. Eens "zijn" inboedel eigendom van die derde, zijn ze dus moeilijk nog voor beslag vatbaar, tenzij dan in hoofde van diezelfde derde, maar dat wordt een andere vraag.

Reclame

float

#4 , 27 jul 2010 18:11

Dan volg ik u volledig :)

Vandebos

#5 , 27 jul 2010 19:47

Pauliaanse vordering? Een link waar ik enige uitleg kan vinden?

bosprocureur

#6 , 27 jul 2010 23:05

misschien hier ?

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 42&t=17404" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

FrankV

#7 , 27 jul 2010 23:53

Pauliaanse vordering = actio pauliana, oorspronkelijk afkomstig uit het Romeins recht
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

blueeyes
Topic Starter

#8 , 28 jul 2010 08:01

Dank voor jullie bijstand. Inderdaad wordt het beslag als drukmiddel gebruikt. Deurwaarder moet weten dat er loonbeslag is maar wil per omgaande het bedrag voor de boedel. Heb alles nu netjes bij elkaar gesprokkeld en ga het zo brengen met de derde persoon. Alles dus volkomen legaal.
Heb een leeftijd bereikt dat ik niet had verwacht ooit hiermee in aanraking te komen het draait en giert door mijn hoofd. En dit alles omdat een andere deurwaarder mij een betekenis heeft gegeven en ik nono hem vroeg wat ik daarmee moest en hij de schouder ophaalde aangezien het dus een vordering was uit het buitenland en uitvoerbaar bestempeld door een Belgische rechter. Navraag bij een rechtenwinkel leverde ook niets op

Terug naar “Archief”