woning in bezit nemen vlak na vertrek huurder

George2
Topic Starter

woning in bezit nemen vlak na vertrek huurder

#1 , 28 jul 2010 20:06

Vandaag heeft de huurder, die eerder via een vonnis van de vrederechter het pand diende te verlaten, 1 dag voor de uitdrijving zijn sleutel binnengebracht bij de deurwaarder.
Wij hebben daarna het pand betreden maar daar nog iemand aangetroffen die daar verbleef. Op onze vraag heeft deze persoon (identiteit onbekend) uiteindelijk na enig aandringen, met achterlaten van enkele meubelstukken het pand verlaten, waarna wij de sloten hebben vervangen en het pand hebben afgesloten.
Is het mogelijk dat deze persoon (en mogelijk nog andere personen), zonder ons medeweten hier zijn domicilie heeft en wat kunnen en moeten we daaraan doen? Wat met de achtergelaten meubels?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 28 jul 2010 20:27

Je kunt bij de gemeente gaan vragen welke personen op uw eigendom staan geregistreerd.
Als dat het geval is, kan je aan de ambtenaar van de burgerlijke stand vragen of zij een onderzoek willen instellen om de persoon die daar niet meer verblijft, ambtshalve te schrappen. Niet in elke gemeente wordt dit onderzoek gedaan door een politieambtenaar.

George2
Topic Starter

#3 , 28 jul 2010 20:43

Kan ik niet gewoon, met verwijzing naar vonnis een mail sturen naar de dienst bevolking met vraag om schrapping uit te voeren van alle daar verblijvende personen?

Reclame

float

#4 , 28 jul 2010 20:55

Ja, je kan ook een mail sturen. Dat vonnis is echter enkel en alleen van toepassing op uw huurder en niet op die laatste persoon.
Er zal dus sowieso een onderzoek moeten gevoerd worden :-)

George2
Topic Starter

#5 , 28 jul 2010 22:00

ja, maar die laatste persoon ken ik niet, bestaat dus niet voor mij en kan ik dus niet vermelden. Officieel zijn de achtergelaten meubels en andere rommel eigendom van de uitgezette huurder.

Vandebos

#6 , 29 jul 2010 09:34

U stapt met uw vonnis en het contract naar de dienst bevolking van de gemeente. U verzoekt hen vriendelijk te verifiëren of er nog personen staan ingeschreven op het pand in uw bezit aangezien dit momenteel volledig leeg wordt verondersteld te zijn. De ambtenaar zal dit nakijken en waar nodig een onderzoek laten verrichten om een procedure tot ambtelijke schrapping op te starten. de personen die alsnog in uw pand zouden staan ingeschreven krijgen in het rijksregister een code (ADAG dacht ik) waaruit een deurwaarder of ambtenaar kan afleiden dat een procedure tot ambtelijke schrapping is gestart. Deze procedure kan enige tijd duren.

George2
Topic Starter

#7 , 29 jul 2010 12:41

Bedankt voor jullie reacties. Moet ik hiervoor het door de deurwaarder betekende vonnis gebruiken (wordt dat niet expeditie genoemd) of het gewone vonnis zoals ik het van de vrederechter heb ontvangen?

float

#8 , 29 jul 2010 17:37

Het gewone vonnis zal normaal voldoende zijn.

George2
Topic Starter

#9 , 29 jul 2010 18:03

En de achtergelaten meubels en andere rommel gewoon naar het containerpark brengen?

Vandebos

#10 , 29 jul 2010 18:58

Dat is het beste. Hierover moeilijkheden maken kost u meer in tijd dan het gewoon opruimen.

George2
Topic Starter

#11 , 29 jul 2010 21:14

OK, bedankt voor de info

Terug naar “Huren”