help mijn man wil scheiden

lydi
Topic Starter

help mijn man wil scheiden

#1 , 29 jul 2010 21:44

Ik ben 65 jaar en ik ben gaan wandelen vorige week 1 uur en dat was genoeg omdat mijn man de echtscheiding gaat aanvragen. Dit is al zo meer dan 10 jaar sinds ik hem ken .Ik heb alles voor hem gelaten en ik weet niet meer hoe ik mij als een goede echtgenote moet gedragen , ik weet het echt niet meer. Niet tegenspreken , het ene woord niet hoger zeggen dan het andere enz... Nu is het zo dat mijn man elke dag sex wil en ik kan daar absoluut niet meer tegen , dit is elke dag een beetje meer sterven. Wij hebben 2 eigendommen , waar wij wonen en een winkel die we verhuren. Hij werkt niet , hij gaat alle dagen naar de fitness en drinkt een halve fles whisky per dag,dan na de middag sex.Wij hebben geen geldgebrek. Als hij naar een advokaat gaat voor de echtscheiding is het dan zo dat het appartement waar wij wonen verkocht wordt?? Ik ben heel bang , ik neem pillen om te kalmeren ,ik zie mijn leven niet meer zitten. Hij heeft altijd gelijk , hij verdraait zijn woorden , zegt de ene dag dat hij nooit naar een advokaat gaat en 1 uur daarna zegt hij dat hij naar een advokaat gaat en ons appartement per opbod laat verkopen. Hoe moet dit in hemelsnaam verder?? Enkel serieuze reaktie´s a.u.b.. Wie dit nog nooit heeft meegemaakt kan er moeilijk over spreken . Dit is erger dan geslagen worden. De fout die ik gemaakt heb is met hem te trouwen. Een paar geleden heeft hij al het geld van de bankrekening gehaald , resultaat: onder echtgenoten bestaat geen diefstal. Het meeste bang ben ik dat hij het appartement laat verkopen omdat HIJ wil scheiden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 29 jul 2010 22:14

Uw echtgenoot kan de echtscheiding aanvragen op grond van onherstelbare ontwrichting van het huwelijk. De onherstelbare ontwrichting wordt geacht bewezen te zijn na een feitelijke scheiding van meer dan een jaar.
De onherstelbare ontwrichting is ook bewezen wanneer de aanvraag tot echtscheiding wordt herhaald op een nieuwe zitting die plaats heeft onmiddellijk na het verstrijken van de termijn van een jaar of een jaar na de eerste zitting.

Naar aanleiding van de echtscheiding zal er ook een boedelverdeling plaatsvinden. Indien het appartement gemeenschappelijk bezit is kan uw echtgenoot daar de helft van opeisen. Of het verkocht zal worden aan derden hangt er van af of u hem al dan niet gaat uitkopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lydi
Topic Starter

#3 , 30 jul 2010 01:35

Bedankt Roharro. Gaat dat zo? na 1 jaar? Ik dacht tegenwoordig met de nieuwe wetten op de echtscheiding dat ge geen reden meer moest opgeven en dat de andere partner maar tevreden moest zijn met wat de ene wil. Willen of niet willen.
Bijv. hij gaat naar een advokaat en zegt dat hij wil scheiden. En dan? sturen ze mij dan een brief? want ik weet niet wanneer hij gaat en hij denkt dat hij allemachtig is.

Reclame

Mariette

#4 , 30 jul 2010 07:41

Ik ben zelf een gelukkig gescheiden single sinds 23 jaar of zo.

Bent U getrouwd met gemeenschap van goederen? of met scheiding van goederen?
Staan de onroerende goederen op gemeenschappelijke naam?
Heeft U zelf een bron van inkomsten?

Het gaat inderdaad een pak sneller sinds de nieuwe echtscheidingswetten, maar ik denk wel dat hij U onderhoudsgeld zal moeten betalen indien U verder geen inkomsten hebt.

roharro

#5 , 30 jul 2010 10:56

Bedankt Roharro. Gaat dat zo? na 1 jaar? Ik dacht tegenwoordig met de nieuwe wetten op de echtscheiding dat ge geen reden meer moest opgeven en dat de andere partner maar tevreden moest zijn met wat de ene wil. Willen of niet willen.
Bijv. hij gaat naar een advokaat en zegt dat hij wil scheiden. En dan? sturen ze mij dan een brief? want ik weet niet wanneer hij gaat en hij denkt dat hij allemachtig is.
Indien u beiden wilscheiden is er geen termijn van één jaar. Dat is enkel als de andere niet wil scheiden. Inderdaad geen specifieke reden meer nodig om te scheiden, daarom noemt men het gewoon "ontwrichting van het huwelijk".
Als hij scheding wil inzetten zal u naar een zitting bij het gerecht moeten komen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Echtscheiding”