GSM gestolen - Voor 430 EUR naar belspellen gebeld

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: GSM gestolen - Voor 430 EUR naar belspellen gebeld

#16 , 01 aug 2010 19:34

Ik kom hier steeds weer posters tegen die op dit forum een slinkse, of soms zelfs onwettige, manier zoeken om toch maar hun gelijk te halen, zelfs al zijn ze zelf de oorzaak van het probleem.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#17 , 01 aug 2010 20:12

Jennifer, stop eens met allerhande excuses of louche oplossingen te zoeken! :roll:

Je hebt zelf de eindverantwoordelijkheid bij het probleem en het tevergeefs op de provider of een ander proberen te schuiven van deze verantwoordelijkheid komt belachelijk over.

Mijn voorstel om de betaling te spreiden is jouw enige verantwoordelijke oplossing.

Laat dit dan ook een (dure) les voor je zijn.

bartvdv

#18 , 01 aug 2010 22:52

Ik denk niet dat Mobistar wakker ligt van een klant meer of minder.

Reclame

Jennifer_1974
Topic Starter

#19 , 03 aug 2010 00:02

onwettig, slinks en louche zelfs...toevallig drie termen die ik eerder voor Mobistar en hun promoties en speciale formules zou gebruiken... :shock:

Of is het volgens jullie toeval dat er een speciale ombudsdienst bestaat voor GSM providers??? :roll:

ik vind het onwettig slinks en louche dat mijn GSM gestolen is, maar daar gaat blijkbaar iedereen aan voorbij.
:?:

Ik ben een consument die Mobistar rijkelijk sponsort door veel te dure tarieven te betalen, die een tegenvaller gehad heeft, niet op de hoogte was van de procedures, en daardoor slachtoffer is geworden.

Mobistar verdient er dik aan en ik moet blij zijn dat Mobistar na meer dan 400 EUR dan toch de rekening geblokkeerd heeft?

Waarom denken jullie dat gangsters zoals mobistar de formule van Proximus waarbij je een bepaald bedrag per maand 'abbonement' had (bvb 5 EUR) en je als die op was het moest opladen met een kaart niet hebben overgenomen en deze nu zelfs is afgevoerd? Gewoon, om gevallen als de mijne...

Mobistar heeft budget genoeg voor dergelijke zaken, zij mogen profiteren van de consument, maar als wij iets proberen te recupereren is het 'illegaal' en 'slinks' :roll:

Mensen blijven maar melden dat ik mijn GSM moest blokkeren, dat kan goed zijn, maar dat helpt mj geen meter vooruit.

Een mentaliteit waarbij je je altijd maar direct gewonnen moet geven bij een tegenslag helpt je toch ook geen meter vooruit, dan zijn advocaten gewoon overbodig en kan iedereen lustig zijn gang gaan...

roharro
Juridisch actief: Ja

#20 , 03 aug 2010 00:10

onwettig, slinks en louche zelfs...toevallig drie termen die ik eerder voor Mobistar en hun promoties en speciale formules zou gebruiken... :shock:

Of is het volgens jullie toeval dat er een speciale ombudsdienst bestaat voor GSM providers??? :roll:

ik vind het onwettig slinks en louche dat mijn GSM gestolen is, maar daar gaat blijkbaar iedereen aan voorbij.

Ik ben een consument die Mobistar rijkelijk sponsort door veel te dure tarieven te betalen, die een tegenvaller gehad heeft, niet op de hoogte was van de procedures, en daardoor slachtoffer is geworden.

Mobistar verdient er dik aan en ik moet blij zijn dat Mobistar na meer dan 400 EUR dan toch de rekening geblokkeerd heeft?

Waarom denken jullie dat gangsters zoals mobistar de formule van Proximus waarbij je een bepaald bedrag per maand 'abbonement' had (bvb 5 EUR) en je als die op was het moest opladen met een kaart niet hebben overgenomen en deze nu zelfs is afgevoerd? Gewoon, om gevallen als de mijne...

Mobistar heeft budget genoeg voor dergelijke zaken, zij mogen profiteren van de consument, maar als wij iets proberen te recupereren is het 'illegaal' en 'slinks' :roll:

Mensen blijven maar melden dat ik mijn GSM moest blokkeren, dat kan goed zijn, maar dat helpt mj geen meter vooruit.

Een mentaliteit waarbij je je altijd maar direct gewonnen moet geven bij een tegenslag helpt je toch ook geen meter vooruit, dan zijn advocaten gewoon overbodig en kan iedereen lustig zijn gang gaan...

????????
U zal toch ooit eens volwassen moeten worden hoor! Soms geraakt men inderdaad geen meter vooruit omdat men de zaken heeft laten aanslingeren. Aangezien dit een juridisch forum is en geen fabeltjeskrant worden er concrete realistische antwoorden gegeven die soms niet prettig zijn voor de betrokkene. Dat moet u kunnen aanvaarden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Alfred J

#21 , 03 aug 2010 12:09

Waarom geef je zoiets dan niet per direct aan? Neen, nog een maand wachten tot je een factuur hebt, klasse!
Te duur? 15 euro voor 10.000 smsen naar willekeurig iemand, 70 minuten naar willekeurig iemand, en 40u (uur ja) naar familieleden noem ik niet duur. (In het buitenland mss minder, maar dan moet je daar maar gaan wonen..) Proximus geraakt niet onder dat bedrag. Dat jij een verkeerd abonnement uitkiest is je eigen schuld, ook al staan de operatoren je bij bij die keuze.
Als ik me niet vergis kan je Mobistar vragen om je factuur te blokkeren vanaf een bepaald bedrag. Die mogelijkheid heb jij ook niet gebruikt, wees dan maar blij dat ze je bij 400 euro even zelf blokkeerden.
Factuur loopt gewoon door als die 5 euro opgebruikt is, ook bij Proximus. Net hetzelfde als de My5 bij Mobistar etc.
Een bedrijf dat dus winst maakt, moet maar instaan voor idiote klanten. Toffe wereld zo.
Dit is geen tegenslag, dit is gewoon je eigen domme fout. Ik had beter verwacht van iemand van 26 jaar. Verstand komt met de jaren, er is misschien nog hoop.

@Mods: voel je vrij om eventueel té beledigende stukken te schrappen, maar dit kon ik niet laten liggen. Dit topic wordt gewoon zielig.

Vandebos

#22 , 03 aug 2010 12:14

Mee akkoord.

Alle mogelijke advies gegeven. Gelet op escalerende posts... slot erop.

Jennifer_1974
Topic Starter

#23 , 09 jul 2011 00:34

met toestemming van Vandebos (dank hiervoor) topic opnieuw geopend, om het 'happy end' mee te delen.

Dit is de samenvatting:

ik zou graag terugkomen op dit topic.

We hebben via de ombudsdienst contact genomen met Mobistar. Na de juridische argumenten (zoals vermeld in dit forum) heb ik dit op een commerciële manier aangepakt (dat heb je als je in de aankoop werkt eerst wring je je in alle bochten om het dan op een vriendelijke manier op te lossen )

kort samengevat heb ik toen naar de website van mobistar gekeken, en gezien dat er op mijn huidige formule zeer veel promoties gegeven werden. half jaar gratis, korting bij domiciliëring, etc.

Ik heb alles opgeteld en uitgerekend en kwam erop uit dat de helft van het bedrag dat ik moest betalen eigenlijk al 'gratuit' gegeven werd aan nieuwe gebruikers.

Voorstel was dus om zeker die helft te laten vallen, INDIEN ik het contract zou verlengen voor een nieuwe periode van twee jaar.

Mobistar is hierop ingegaan en heeft het vollédige bedrag gecrediteerd, ik heb alles gedomicilieerd en zo zijn mobistar en mijzelf weer dikke vrienden geworden

het hele proces heeft een zes maanden geduurd, maar gezien alle reacties in dit topic zou ik toch graag dit 'succes'verhaal posten. Uiteindelijk is het ook een reclame voor mobistar, ik had het zelf eigenlijk niet verwacht.

Het is misschien ook een boodschap dat je nooit mag opgeven en niet altijd TE nauw het juridische aspect moet bekijken. Bedrijven willen zaken doen en hebben (soms) ook een hart.

Think out of the box...

WP002

#24 , 10 jul 2011 13:26

Dan heb jij blijkbaar véél geluk gehad en zou ik Mobistar inderdaad zeer dankbaar zijn voor hun inschikkelijke instelling, want niets wat ze je uiteindelijk hebben toegegeven hadden ze 'moeten' doen.

Jennifer_1974
Topic Starter

#25 , 11 jul 2011 18:13

Geluk moet je afdwingen. Als ik de reacties in dit topic had moeten volgen, dan had ik nu 430 EUR betaald en een grote kans gemist.

Ik denk wel dat dat een belangrijke boodschap is in consumentenzaken, het kost een bedrijf véél meer om een nieuwe klant te winnen dan het kost om een klant loyaal te houden. Ze hebben dus een budget om uit te geven dat je kan gebruiken.

Verder moet je je niet teveel zorgen maken in Mobistar, ze zullen hier zeker hun broek niet aan gescheurd hebben...

Terug naar “Andere”