ziekte voor verlof

TGV
Topic Starter

ziekte voor verlof

#1 , 31 jul 2010 20:10

Beste,

ik ben 2 weken in ziekenverlof geweest (tot 31 juli). De bedrijfsgeneesheer heeft me in orde verklaard om terug te gaan werken vanaf 1 augustus. Maar nu hoor ik dat je 1 dag gewerkt moet hebben voor je je verlof kunt opnemen.
Kan ik ervan uitgaan dat ik mijn verlof nu gewoon kan oppakken?

alvast bedankt voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 03 aug 2010 12:20

Beste,

ik ben 2 weken in ziekenverlof geweest (tot 31 juli). De bedrijfsgeneesheer heeft me in orde verklaard om terug te gaan werken vanaf 1 augustus. Maar nu hoor ik dat je 1 dag gewerkt moet hebben voor je je verlof kunt opnemen.

ja

Mariette

#3 , 03 aug 2010 13:28

ja?

Bij ons moést je effektief één dag aanwezig geweest zijn na ziekte alvorens op verlof te mogen vertrekken. Iets met verzekeringen heb ik me laten uitleggen.

Indien je moest hervallen tijdens je verlof en je bent niét komen werken, dan loopt het ziekteverlof gewoon door of zoiets (én in dat geval blijf je recht hebben op je verlofdagen). Indien je één dag bent komen werken en je hervalt TIJDENS je verlof, dan ben je ziek tijdens je verlof (en ben je je verlofdagen kwijt).

Toch wel een belangrijk iets.

Reclame

JPV

#4 , 04 aug 2010 11:13

ja?

Bij ons moést je effektief één dag aanwezig geweest zijn na ziekte alvorens op verlof te mogen vertrekken. Iets met verzekeringen heb ik me laten uitleggen.
is wettelijk alvast niet vereist

TGV
Topic Starter

#5 , 14 aug 2010 21:19

Hallo,

bedankt voor de reacties.

siesken

#6 , 10 sep 2010 13:24

Beste,

Normaal moet je altijd je verlof opnemen,maar de baas is niet verplicht om je nu onmiddellijk je verlof te laten opnemen

Terug naar “Andere”