Tja, je zal wat dat betreft toch een compromis moeten maken want anders is het onmogelijk voor de verhuurder om een nieuwe huurder te vinden. dat moet je begrijpen. Hij heeft je er de eerste maand al niet mee lastiggevallen, dus dat is al een maand minder.
Het ter bezichtiging moeten stellen tijdens een opzeg is een fundamenteel principe waar je niet onderuit kan en als je wat dat betreft moeilijk gaat doen zal het de band met de eigenaar nog meer verzuren en kan dat op termijn nog meer problemen opleveren.
Je slaapkamer moet uiteraard ook bezichtigd kunnen worden.
Die 2 honden tja.... Net omdat je 2 honden binnen hebt zitten denk ik toch dat één van jullie regelmatig genoeg thuis moet zijn?
Er zijn ook huurders die toestemming geven om te komen tijdens hun afwezigheid. Bij onze laatst vertrokken huurder was dat bv zo. Die zei: 'ik zal er dan niet zijn maar ga maar binnen'.
Die honden zitten inderdaad altijd binnen als wij weg zijn, maar nooit langer dan 8 uur... en ook nooit op dezelfde tijdstippen... dus een regelmaat is er niet.
Daarom ook dat ik liever niet heb dat er iemand komt als een van ons er niet is, zeker dat één van de honden het niet graag heeft als er "vreemd" volk over de vloer komt, ik zou niet graag hebben dat er een bezoeker wordt gebeten tijdens onze afwezigheid...
Ik ga dan vragen aan het immo-kantoor of het dan mogelijk is om telkens apparte afspraken te maken. Hoelang op voorhand moet het kantoor ons een afspraak melden?