Betekenen.

nanou
Topic Starter

Betekenen.

#1 , 25 okt 2006 09:10

Het vonnis van de rechtszaak is uitgesproken op 26 september.
Mijn man legt zich neer bij het vonnis, hij is het gevecht moe.
Hoe gaat het nu verder? Men heeft mij verteld dat we het vonnis moeten laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder. Toen we dit aan onze advocaat vroegen kwam deze uit de lucht vallen.
Wat moeten we nu doen?

Magali

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Borniet

#2 , 25 okt 2006 09:24

Andere advocaat zoeken lijkt me... ;-)
Het vonnis moet betekend worden alvorens het uitvoerbaar wordt. Dit moet inderdaad door een gerechtsdeurwaarder gebeuren. Deze zal de uitspraak van het gerecht officieel maken, en na 30 dagen is de beroepsperiode verstreken (de periode waarin beroep kan aangetekend worden). Daarna is het vonnis volledig van kracht.
http://www.v-echtscheiding.be

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2006 18:25

Hangt ervan af wat voor vonnis het is.

Echtscheidingsvonnis moet betekend worden.

Bij een ander vonnis kan het volstaan dat de partijen berusten in het vonnis (gewoon schrijven en ondertekenen dat men berust) en het vonnis vrijwillig uitvoeren. Veel vonnissen worden dus niet betekend.

scorpioen

Reclame

nanou
Topic Starter

#4 , 25 okt 2006 18:56

De rechtbank heeft mimimale veranderingen aangebracht in het omgansrecht.
De rest van haar eisen zijn afgewezen en blijven dus gelijk in het verleden.

Magali

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 okt 2006 22:03

Dergelijk vonnis moet niet betekend worden.
Partijen kunnen erin berusten en het vrijwillig uitvoeren.

scorpioen

nanou
Topic Starter

#6 , 27 okt 2006 09:18

Probleem is dat wij het met een pitbull-ex te maken hebben.
Oudste dochter (12) is gehoord door de rechter, deze trok de conclusie dat kind uitspraken deed die niet uit een kindermond hoorde te komen. De jongste wilde zij niet horen omdat ze te jong was (10).
Als wij het vonnis nu niet laten betekenen zit ze volgend jaar opnieuw met de jongste(die dan 12 is) bij de rechter en begint volgens ons dat hele spelletje opnieuw.
Terwijl als wij het nu laten betekenen sluiten we die deur, dan verklaart ze zich akkoord en is het afgesloten. Of moet ze opnieuw een rechtszaak openen. Het is koffiedik kijken maar ondertussen kennen we haar praktijken (haar 2 andere exen hebben dezelfde ervaringen).
Daarom denken we dat het beter is om het wel te laten betekenen, of zie ik dat verkeerd?

Magali

Lex

#7 , 27 okt 2006 09:58

Probleem is dat wij het met een pitbull-ex te maken hebben.
Spuitje geven!

nanou
Topic Starter

#8 , 27 okt 2006 10:16

Lex, breng mij niet op idee?n! :twisted: :lol: :lol:

Magali

Terug naar “Echtscheiding”