Waarborg terugeisen van ex.

Scorpioking
Topic Starter

Waarborg terugeisen van ex.

#1 , 10 aug 2010 18:20

Zal beginnen bij het begin.
Ben huurder geweest van een woning die is ingetreden in het jaar 1997.
heb deze woning verlaten in mei 2009.
Het zit wel zo dat er een relatiebreuk is geweest.
Mijn ex vriendin (we waren niet getrouwd) is daar blijven wonen en ik kan mij volgens het immobiliënkantoor niet van het huurcontract afzetten omdat de huisbaas dat niet wilt.
Kan mijn huurcontract ook niet opzeggen want daar moet mijn ex ook voor tekenen en aangezien ze daar wilt blijven wonen zal ze het ook niet doen direct.
De huishuur wordt correct betaald en dat al vanaf juni 2009 door mijn ex.
Ben nog eens gaan informeren bij het immobiliënkantoor om mij af te schrijven van het huurcontract maar de huisbaas wil dat niet.
Hoelang kan hij dat weigeren en omdat toch alle betalingen gedaan worden moet dat toch geen probleem zijn?
Kan wel de waarborg terugeisen van mijn ex omdat ik er al woonde en die waarborg zelf betaalde.
Hoe kan ik die terugeisen want kan moeilijk zeggen, betaal mij die waarborg en dan kan je die terug krijgen als je deze woning verlaat en ik regel dat met de bank waar die waarborg vast staat.
Wil gerechtelijke stappen wat opzij zetten.
Onze verstandhouding is niet zo goed dus denk niet dat ze snel zal toehappen op dit voorstel.
Dus welke stappen moet ik ondernemen?
Optimistisch blijven!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 aug 2010 18:28

Er worden weer wat dingen door elkaar gehaald.
Of u er woont of niet dat doet er niet toe.
U hebt een huurcontract afgesloten en een waarborg betaald. Dit is een CONTRACTUELE VERBINTENIS een overeenkomst tussen partijen die kracht van wet heeft tussen die partijen en tegenstelbaar zal zijn bij registratie aan derden.
Gezien uw huurcontract en u de woning verlaat is er mits de nodige schadevergoeding of overeenkomen met huisbaas geen enkele reden waarom hij niet zou terugbetalen.
Hij dient met de nieuwe huurder uw ex een nieuw contract op te stellen en een nieuwe huur en borg af te spreken.

Ook al is uw ex-vriendin bij u komen wonen -zijn heeft geen contact getekend dus in principe kan zij er niet blijven wonen want ze woont er zonder contract.

kan mijn huur niet opzeggen want zij moet tekenen wil dan weer zeggen dat ze mee zou getekend hebben ....

AL of niet waarborg terug is dus afhankelijk van uw contract en NIET van er wonen.

lees de huurwet eens eventjes dan weet je ineens veel meer.

http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Scorpioking
Topic Starter

#3 , 10 aug 2010 18:48

Ben wel vergeten zeggen dat het huurcontract aangepast is als ze bij mij is komen wonen en staat ook op het huurcontract.
De huisbaas kan mijn waarborg niet weigeren uitbetalen dan?
Optimistisch blijven!!!

Reclame

Scorpioking
Topic Starter

#4 , 11 aug 2010 12:10

Nog iemand een optie?
Want wetten daar ben ik niet goed van op de hoogte en er ook niet mee bezig.
Wil gewoon dat ik mijn waarborg terug heb want het immobiliënkantoor heeft mij meegedeeld dat ze (ex-vriendin) mij niets kunnen maken mocht er geen huur meer betaald worden aangezien ik al van mei 2009 het pand verlaten heb.
Dus dat ik nog op het huurcontract blijf staan is dan niet meer van nut, of toch?
Stel je voor dat ze daar lang blijft wonen, jaren bedoel ik dan, dan wil dat zeggen dat ik onbeperkt op het huurcontract blijf staan.
Kan toch ergens niet volgens mijn logisch denken.
Optimistisch blijven!!!

j.demoor

#5 , 12 aug 2010 10:58

“Art.1200.Er bestaat hoofdelijkheid tussen schuldenaars, wanneer zij verplicht zijn tot een en dezelfde zaak, zodat ieder voor het geheel kan worden aangesproken...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Onderzoek of in uw huurovereenkomst hoofdelijkheid bedongen is. Is dit niet het geval zeg dan uw huurovereenkomst op.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”