huurder

dreamer
Topic Starter

Re: huurder

#16 , 31 mei 2010 17:36

geachte,

dus vanaf morgen is het verlengd als ik het begrijp gaat dan de drie jaar in dus moet ik daarvoor iets doen

mvg hezymans patrick

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 31 mei 2010 20:10

Neen.

Vanaf het ogenblik dat een huurcontract van bepaalde duur niet tijdig wordt opgezegd wordt dit contract een 3-6-9 die verondersteld wordt begonnen te zijn op de datum dat het contract van bepaalde duur begon, in uw geval een contract dat begonnen is op 1 september 2009 waarvan de eerste driejarige periode eindigt op 31 augustus 2012.

dreamer
Topic Starter

#18 , 01 jun 2010 09:25

geachte,

vandaag kwam de postbode met een aangetekende zending die ik moest aftekenen , opzeg huur van de huisbaas waty te doen nu

Reclame

dreamer
Topic Starter

#19 , 02 jun 2010 16:49

geachte,

wat denkt u van deze

Brief aan verhuurder :
AANGETEKEND
Wij verwijzen naar uw bijgevoegde opzegbrief van 28.05.10.
U zal weten dat voor een huurcontract dat onder de woninghuurwet valt (dus ook de overeenkomst die wij met u hebben) en dat een duur heeft van 3 jaar of minder de opzeg door de verhuurder uiterlijk 3 maanden voor het einde van de vervaldatum dient te worden gegeven, anders dient de opzeg als onbestaande te worden beschouwd.
De opzegging begint te lopen op de eerste dag van de maand volgend op die waarin ze is gebeurd.
Welnu, als datum van opzegging wordt beschouwd de datum van ontvangst van de aangetekende opzegbrief (GOOSSENS, W., “Duur, opzegging en verlenging van de huurovereenkomst”, in Handboek Algemeen Huurrecht, Brugge, Die Keure, 2006, nr. 1258).
Uit bijgevoegd ontvangstbewijs met barcode blijkt duidelijk dat wij uw opzegbrief pas op 01.06.10 ontvingen.
Vermits de opzeg dus maar op 01.07.10 begint te lopen, is deze laattijdig en dient ze bijgevolg als onbestaande te worden beschouwd.
Bijgevolg loopt onze overeenkomst op 01.09.10 gewoon door.
Tenslotte verzoeken wij u ook ons zeer spoedig een sleutel van de voordeur over te maken (tot op heden ontvingen we immers enkel 2 sleutels van de achterdeur).
Enkel voor de goede orde wordt huidig schrijven u zowel aangetekend als per gewone post opgestuurd.
Met vriendelijke groeten,

X X Y Y [Namen weggelaten: Vandebos]

Vandebos

#20 , 02 jun 2010 17:59

Te complex en persoonlijk, gun uw verhuurder ook wat werk...
AANGETEKEND

Geachte,

Wij mochten op 01/06/2010 uw aangetekend schrijven, verzonden op 28/05/2010, betreffende de de opzeg van het pand gelegen te XXXXXXXXX, thans door ons bewoond sinds 01/09/2009 ontvangen.

Gelet op de vigerende huurwetgeving, meer bepaald artikel 3 §6 4de lid en de wetgeving Peeters betreffende communicatiemiddelen en kennisname ervan dien ik echter te constateren dat de door u gedane opzeg te laat voor kennisname aan ons werd overgemaakt en deze bijgevolg als ongeldig en nietig beschouwd dient te worden. In bijlage van dit schrijven vindt u een afdruk van de elektronische registratiefiche van uw AS.

Wij wensen u bij deze met hoogdringendheid te adviseren de regels betreffende de huurovereenkomsten met betrekking tot de hoofdverblijfplaats van de huurder in het bijzonder BS 20/02/1991 zoals ze met dwingend recht zijn opgenomen in het Burgerlijk Wetboek te raadplegen indien u ons wenst op te zeggen. gelieve dan wel rekening te houden met de actuele situatie conform art 3 §6.

Tevens wensen wij u, gelet op de eerste paragraaf van uw schrijven, te wijzen op art 1762bis BW.

Tot slot willen wij hierbij u ook nog een laatste maal vriendelijk verzoeken ons een sleutel van de voordeur te bezorgen. Na negen maanden het pand te huren en herhaaldelijke verzoeken lijkt de redelijke termijn van dit verzoek ons ruimschoots overschreden. Derhalve zal bij het niet ontvangen van deze sleutel binnen de tien dagen na kennisname van dit schrijven het slot in de voordeur vervangen worden zodat we ons op een normale wijze toegang tot het pand kunnen verschaffen. Bij het het beëindigen van de huur zullen u de sleutels hiervan overhandigt worden.

Enkel voor de goede orde wordt huidig schrijven u zowel aangetekend als per gewone post opgestuurd.

Met de meeste hoogachting,

X X Y Y

In bijlage: afdruk kennisname opzeg volgens elektronische registratie bij de Post.

U post het gewone schrijven 2 dagen na het verzenden van het AS.

dreamer
Topic Starter

#21 , 04 jun 2010 07:52

geachte,

kan er eventueel ook iets ingezet worden in deze brief over de keuken, we hebben belofte gekregen dat we 15/09/2009 een keuken zouden krijgen nieuwe doordat deze al 25 jaar oud is en door slijtage volledig stuk is, de deuren sluiten niet meer, kranen werken niet meer enz

dreamer
Topic Starter

#22 , 04 jun 2010 07:53

geachte,

en wat kan er gebeuren dus ik stuur deze aangetekend op dan met die closule erin van de keuken als jij dit kan verwoorden aub en dan de gewone stuur ik maandag op wat zijn dan de vbolgende punten die ik moet doen

mvg

Vandebos

#23 , 04 jun 2010 10:12

Bij deze willen wij hierbij u ook nog een laatste maal vriendelijk verzoeken ons een sleutel van de voordeur te bezorgen. Na negen maanden het pand te huren en herhaaldelijke verzoeken lijkt de redelijke termijn van dit basisverzoek ons ruimschoots overschreden. Derhalve zal bij het niet ontvangen van deze sleutel binnen de tien dagen na kennisname van dit schrijven het slot in de voordeur vervangen worden zodat we ons op een normale wijze toegang tot het pand kunnen verschaffen. Bij het het beëindigen van de huur zullen u de sleutels hiervan overhandigt worden.

Tot slot wensen we u ook nogmaals te herinneren aan de in september 2009 gedane belofte om de volledig versleten keuken te vervangen.

En dan is het wachten op respons.

dreamer
Topic Starter

#24 , 18 jun 2010 16:27

geachte,

tot op heden nog geen respons gekregen van de huisbaas ivm de as dat we gedaan hebben dus we zullen moeten afwachten zeker

mvg

Vandebos

#25 , 18 jun 2010 17:27

Indien je binnen de 10 werkdagen na het verzenden geen antwoord hebt gekregen is het tijd om de cilinder te vervangen.

dreamer
Topic Starter

#26 , 11 aug 2010 08:43

geachte,

we zijn vandaag 11/08/2010 en tot op heden geen enkel respons meer gehad op mijn aangetekende brief die ik reeds in juni verstuurd heb , heb wel nieuw slot op de deur gezet zo heb ik de sleutels wat moeten we nu doen of moeten we gewoon niks doen

mvg

Vandebos

#27 , 11 aug 2010 09:22

De verhuurder heeft het schrijven afgehaald?

dreamer
Topic Starter

#28 , 11 aug 2010 09:32

ja klopt hij heeft me toen aangepsorken de broer van wat de bedoeling was begin juni maar nadien niks meer gehoord geen brief , geen gesprek helemaal niks

Vandebos

#29 , 11 aug 2010 10:29

Dan kan je aantonen dat er geen betwisting van jouw standpunt is. Gewoon niets doen.

dreamer
Topic Starter

#30 , 11 aug 2010 10:37

oke vandebos dan doe ik het zo een fijne dag nog bedankt

Terug naar “Huren”