Bedreiging met vuurwapen

EtTuBrutus?
Topic Starter

Bedreiging met vuurwapen

#1 , 12 aug 2010 17:47

Beste mensen,

Vandaag werd ik bedreigd door een persoon met een vuurwapen na het tussenbeiden komen in een echtelijk conflict op straat. De man in kwestie was snel overmeesterd door een toevallig passerende patrouille en bij nader inzien bleek het een vals wapen te zijn.

Een vermoedelijk eenvoudige vraag: kan ik klacht indienen en, zo ja, voor wat eigenlijk? Bedreiging met een vuurwapen of zo?

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2010 18:17

Zo wie zo -politie had u al kunnen horen.
U ben partij in het geding bedreiging met vuistvuurwapen ( = verborgen wapen)
Een nepwapen dat er net hetzelfde uitziet wordt beschouwd als een echt.

EtTuBrutus?
Topic Starter

#3 , 12 aug 2010 18:28

Zo wie zo -politie had u al kunnen horen.
U ben partij in het geding bedreiging met vuistvuurwapen ( = verborgen wapen)
Een nepwapen dat er net hetzelfde uitziet wordt beschouwd als een echt.
Mijn dank. Ik ben overigens wel verhoord, maar voor een klacht was het te druk. Nu, de rechtbanken zijn niet ver van mij. Vermoedelijk dien ik mij gewoon tot de griffie te wenden van de burgerlijke rechtbank eerste aanleg? Of dien ik mij in dit soort geval toch bij de Correctionele aan te melden?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 aug 2010 18:30

hebt u een attest klachtneerlegging gekregen ? dan bent u gehoord als betrokken partij.
Indien niet als getuige

Ga naar het politiebureau terug en laat een PV opstellen waarin u zich als partij - bedreigd schrik morele schadevergoeding laat vermelden.
In princdipe als Pv al weg is een navolgend PV

Daarna ga je met je attest klachtneerlegging - als slachtoffer registeren ter griffie - uitleg staat op attest

EtTuBrutus?
Topic Starter

#5 , 12 aug 2010 18:35

hebt u een attest klachtneerlegging gekregen ? dan bent u gehoord als betrokken partij.
Indien niet als getuige

Ga naar het politiebureau terug en laat een PV opstellen waarin u zich als partij - bedreigd schrik morele schadevergoeding laat vermelden.
In princdipe als Pv al weg is een navolgend PV

Daarna ga je met je attest klachtneerlegging - als slachtoffer registeren ter griffie - uitleg staat op attest
Op het PV staat "Hoedanigheid van betrokkene: getuige". Helaas: ik zal terug naar het kantoor moeten keren voor bovenvermeld attest. Nogmaals mijn dank voor uw advies.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”