Huurwaarborg opnieuw gebruiken

xa4syl
Topic Starter

Huurwaarborg opnieuw gebruiken

#1 , 17 aug 2010 17:04

Onze waarborg staat op een geblokeerde rekening. Is er een mogelijkheid dat we deze laten staan en die dan gewoon terug gebruiken als waarborg (eventueel deel bijstorten) bij een andere verhuurder. Als deze ermee instemt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 aug 2010 17:07

Neen want de huidige verhuurder heeft mee getekend. Er zal een nieuwe geblokkeerde rekening met de nieuwe verhuurder dienen te worden geopend.

xa4syl
Topic Starter

#3 , 17 aug 2010 17:10

Wat als de huidige verhuurder deze vrijgeeft, kan dat dan wel?

Reclame

Vandebos

#4 , 17 aug 2010 17:13

Informeer bij de bank in kwestie. Het lijkt me vanuit het standpunt van de bank echter logisch dat deze een nieuwe rekening eisen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 aug 2010 19:48

Bij een geblokkeerde rekening zijn zowel de namen van de huurders als van de verhuurders vermeld.
Ik heb hier voor mij een "overeenkomst huurwaarborg" van KBC liggen. Er zijn hier 2 bij naam genoemde partijen (huurder en verhuurder) en die zijn beiden aan een welbepaald rekeningnummer gekoppeld.
Bij het afsluiten van deze geblokkeerde rekening wordt die nummer uiteraard niet meer opnieuw gebruikt door de bank, dit om vergissingen te voorkomen.
Je zal dus een nieuwe geblokkeerde rekening moeten openen. Wat is uw probleem hiermee? Het openen van een dergelijke rekening brengt toch geen kosten met zich mee?

Terug naar “Huren”