Goededag,
Wij wonen vanaf 1 december 2008 in een huurappartement met een 3-6-9 contract. Deze wil ik opzeggen. Als ik dat nu doe dan mag ik per 1 december 2010 eruit. Maar nu zegt de huurbaas dat wij niet een maand waarborg terug krijgen terwijl het toch zo is dat wij er dan precies 2 jaar wonen.
Wat gebeurd er als ik de maand november niet betaal?
En dan nu het volgende. Wij mogen in ons nieuwe appartement vanaf 1 november 2010. Wij hebben bij het bekijken van het appartement en het formulier dat we moesten invullen van de makelaar gezegt dat we geen huisdieren hebben. We hebben er wel een, namelijk een hond. Middelgroot.
Ik las op het forum dat het beter was om daar niets over te zeggen.
Maar nu ging ik het contract ophalen om te ondertekenen en daar staat 2 keer in:
'Huisdieren zijn enkel toegestaan mits voorafgaande en schruftelijke toestemming van de verhuurder. Deze toestemming dient als een loutere gedoogzaamheid te worden aanzien. Ieder hinder, van welke aard dan ook, is van aard een onmiddelijk einde te stellen aan de toestemming.'
Dus wat moet ik hier uit opmaken? Dat het beter is om de huurbaas van te voren in te lichten of niet? Wat gaat er gebeuren als hij het niet weet en hij komt erachter? En kan hij wanneer wij het contract getekend hebben en de huurbaas hebben ingelicht over onze hond ons als nog weigeren?
Wat raad u aan? Contract tekenen en niets zeggen over mijn hond? Of contract tekenen en de huisbaas een brief sturen? Wat moet ik doen?
En om dit appartement op te zeggen, kan ik toch een aangetekende brief sturen? En dan is het toch goed of moet de huurbaas er ook mee akkoord gaan en iets tekenen?
Het spijt me misschien is deze vraag al 100 keer gesteld maar ik heb gezocht en ik kom niet helemaal tot een goed andwoord.
Vriendelijke groet,