politie/justitie/gevangenisbeleid/economie

Jan Dartan
Topic Starter

politie/justitie/gevangenisbeleid/economie

#1 , 28 aug 2010 00:27

Politie/justitie/gevangeniswezen/verantwoord ?

In april 2007 aangehouden voor het stelen van een computer , echter MIJN eigen computer .
Nooit de aankoop bewijzen /factuur mogen voorleggen .
Aangehouden en in een politiecel geslagen en tevens al mijn medicatie afgenomen . Onverantwoord ! Bij de onderzoeksrechter verschenen zonder één woord te mogen zeggen .
Zonder dat ik mijn twee handelszaken mag verder delegeren .
Resultaat , werknemer vind zijn baas niet en gaat op eigen initiatief naar de vakbond .
De vakbond verteld deze man , geen probleem , we stappen onmiddellijk naar de rechtbank en laten uw baas in kortgeding voorkomen ??? Resultaat , juist , bij verstek veroordeeld .
Ook in deze periode geen enkele factuur meer kunnen betalen . Resultaat , hoogstwaarschijnlijk enkele bezoeken gekregen van een deurwaarder en of de wijkagent .
Niemand te vinden dus ambtelijk geschrapt in de bevolkingsregister met alle gevolgen van dien . Doordat ik niet meer kon werken kon ik ook geen investeringen meer doen en kreeg ik van de belastingen dan ook een serieuze aanslag op de winsten van het laatste aanslag jaar dat ik nog KON werken .Nog controles gekregen van andere organisaties telkens gevolgd met een aanklacht bij de rechtbank doordat ik niet aanwezig kon zijn . Nu krijg ik de ene rekening achter de andere zonder dat voorlopig stopt met boeten en gerechtskosten . Ik heb er ook geen enkel zicht op . Is dit justitie ? Nu de politie . Deze onschendbare mensenhaters zullen even mijn moeder inlichten . Waarom , ik ben een aardig pak ouder dan 18 . Op mijn knieën gesmeekt deze vrouw er buiten te laten uit schrik dat deze het niet zou kunnen verwerken . Resultaat , de politie aanstonds naar mijn moeder gesneld !!! U raad het resultaat , deze magnifieke vrouw heeft het niet overleefd ! En ik mocht of kon de begrafenis NIET regelen laat staan aanwezig zijn .
Ik was nog steeds opgesloten . Ook is de politie ijverig blijven zoeken naar nog meer aantijgingen , zo heeft de politie mij nog enkele feiten ten laste gelegd zonder enig bewijs te leveren . OA , het plegen van een telefoongesprek ! Het gebruik van een scheldwoord ! en nog enkele zaken waar ik zelfs geen weet van heb en gepleegd terwijl ik vastzat !!! Kan men hiervoor mensen opsluiten ? En echte gangsters laat men gaan ? Nu het gevangenisbeleid , hier hou ik nog steeds trauma’s aan over . Het is een ware foltering . Met drie tot acht mensen op één cel . Geen eten of drinken , geen TV geen zeep of scheergerief , geen medische zorgen zonder dat men zich hierin blauw betaald . Wat me opviel was het zeer grote aantal onschuldigen en onnodig opgeslotene . Hiervoor natuurlijk klacht ingediend bij alle mogelijke instanties . Alleen het Comité P heeft geantwoord , namelijk : Indien U ons nog brieven stuurt zullen deze niet beantwoord worden ?!? Deze strijd moet ik verplicht staken door gebrek aan financiële middelen . Het lijkt toch zinloos een strijd te leveren tegen onschendbaren . Mijn conclusie : Onze economie is ten dode opgeschreven door politie en justitie , deze organisaties zorgen alleen maar voor hun eigen loon .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 aug 2010 07:13

Als het Comité P zoiets antwoordde, dan zal u wel een serieus aantal brieven hebben gestuurd die niet gegrond zijn.
Voor de rest is er blijkbaar veel frustratie.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2010 10:59

mijn computer : of die van de firma al verschil
nooit aankoopbewijs mogen voorleggen : wat doet uw advocaat?
Simpel PV bij politie ik overhandig u hierbij copie - laat origineel zien - van aankoopbewijs enz enz .
navolgend Pv wordt opgestuurd.

In cel geen medicijnen. Medicijnen worden ENKEL gegeven mits doktersattest - een geraadpleegde dokter zal oordelen of u de medicijnen nodig hebt. Desnoods wordt uw huisarts gebeld anders spoed van een ziekenhuis of op bevel PDK/ OR een gevorderde geneesheer.
en daarna naar OR wel deze MOET u horen alvorens een beslissing te nemen
Als u aangehiuden bent en op secreet dan kan u niets doen .. niet op secreet hebt u uw advocaat die kan reageren in uw naam.

Werknemer gaat naar vakbond - veroordeling bij verstek voor wat?? -- verstek wil zeggen er niet bij eens in kennis zaak in verzet en terug voor rechtbank wat is het probleem?

Periode geen factuur kunnen betalen --- iets langer dan 5 dagen ... dus raadkamer => zaak dus wel iets anders dan u verteld.
Deurwaarder ... na 2 aanmaningen --- wat de wijkagent daarbij komt doen is mij een raadsel.

Niemand te vinden dus AACB --- hoeveel MAANDEN bent u weggeweest - deze procedure duurt op zijn minst 6
maand.
Politie kan controleren dat u in gevangenis zit- en dat doen ze ook.

Een vertrouwenspersoon kan op uw vraag ingelicht worden -- maar bij gerechtelijke feiten is dat de OR die beslist en daarna kan uw advocaat verwittigen wie u wil.

Nu een gevangenis is geen hotel en is een voor velen traumatische ervaring los van de schuldvraag.

Het feit dat ook comité P uw zaak als afgesloten beschouwd wil toch zeggen dat er door de politiediensten - over andere hebben ze geen bevoegdheid blijkbaar geenn fouten gemaakt zijn.
Ik kan u verzekeren dat een onderzoek door comité P 'grondig' gebeurd met aandacht voor alle mogelijke details.

Mijn advies praat eens met een trauma deskundige - mogelijk kan u zo de zaak in zijn juiste context plaatsen.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 30 aug 2010 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Jan Dartan
Topic Starter

#4 , 28 aug 2010 11:52

De computer van de firma , wat is het verschil ? Ik ben de zaakvoerder en de aandeelhouder .
Wat deed de advocaat ? Zeer goede vraag , ik weet het ook niet .
De factuur heb ik NIET mogen voorleggen ! Volgens de politie is dit niet geldig ???

Mijn medicijnen zijn afgenomen met de belofte deze aanstonds terug te krijgen . Nooit medicijnen teruggekregen . Ook de advocaat kreeg ik niet te spreken op het politie kantoor .

Werknemer gaat naar vakbond - veroordeling bij verstek voor wat??

Wat er op die zitting is gebeurd weet ik niet maar ik kon de man wel zes maanden loon betalen om niet te werken + boeten en gerechtskosten !

Vertrouwen heb ik helemaal niet meer in het rechtssysteem , waarom zou ik nog een rechtbank of politiebureau betreden ?

1 jaar ben ik uit het leven gezet , dus wat kan ik daarna nog rechtzetten ?

Wie mijn adres , tot driemaal toe , heeft geschrapt weet ik ook niet .

Politie kan alles controleren , maar doet men deze inspanningen .

De vertrouwenspersoon die ik had is door het politieoptreden overleden .

Een gevangenis is geen hotel , maar enige menselijkheid is hier wel zeer vreemd .
Ik had er naar medicatie gevraagd , maar na de vraag heeft men mij in een isoleercel geworpen . Dus nooit nog een vraag gesteld . Moet ik nu blij zijn dit te hebben overleefd ?

En ComitéP zijn ook politieagenten en beschermen blijkbaar hun collega’s . Van enig onderzoek heb ik dan ook geen weet doordat ik nergens bij betrokken ben geweest .

En een traumadeskundige ? In de gevangenis ben ik verplicht een psycholoog en een psychiater moeten bezoeken . Resultaat : Een zeer hoog IQ dus wist ik goed wat ik deed ??? en ziekelijk narcist .
Later bij een onafhankelijke psychiater : normaal IQ en helemaal geen narcist .

Waarom zou ik nog enig vertrouwen moeten vertonen in ons rechtssysteem ?
Trouwens , ik kan het onmogelijk nog betalen . Het is de rijkste die wint .

Jan Dartan
Topic Starter

#5 , 28 aug 2010 16:19

Als het Comité P zoiets antwoordde, dan zal u wel een serieus aantal brieven hebben gestuurd die niet gegrond zijn.
Voor de rest is er blijkbaar veel frustratie.
En wie beslist er over of een klacht gegrond is of niet ?
Waarom mag er nooit iets geweten zijn van hun "onderzoeken" ?
Frustratie ? Je moet het hebben meegemaakt om het te kunnen geloven ! Maar ik heb geen leven meer .
Wie is hier nu een dief ?

Franciscus

#6 , 28 aug 2010 16:44

- Juridisch is er een GROOT verschil tussen een fysiek persoon en rechtspersoon.
- Uw eigen bewijzen kan u niet maken
- Geen medicijnen -- wel zoals gezegd als de geraadpleegde arts zegt niet nodig krijgt u ze niet - komt heel vaak voor.
- Een advocaat heeft niets te zoeken bij de politie het is bij de onderzoeksrechter dat u de mogelijkheid krijgt een advocaat te kiezen of anders wordt er een toegewezen.
- Wanneer een van de partijen niet aanwezig (kan) zijn - kortgeding bij hoogdringendheid of niet te bereiken of...
Wanneer hier een uitspraak over is kan u binnen de 15 dagen na kennisname verzet aantekenen
- Als gemeente niet weet waar u woont blijft u ambtelijk geschrapt met al zijn gevolgen lijkt mij duidelijk.
- Als er een vertrouwenspersoon is - wat bij een gerechtelijke arrestatie en voorleiding NIET het geval is wordt deze in kennis gesteld. Nu weet ik dat wanneer u vb samenwoont deze persoon wanneer er geen gevaar is dat zaken zouden verdwijnen toch zal in kennis gesteld worden - soms zelfs in opdracht van pdK.
Als er onmiddellijk een OR is die de opdrachten heeft gegeven wil dat zeggen dat er al een meer dan deftig onderzoek bezig is. Dus iets eenvoudig zal het dan al niet zijn geweest dat kon opgelost worden door een simpele factuur te tonen.
- Voor iedereen die in een isoleercel komt wordt zorgvuldig bijgehouden waarom en wat.
Ook de medische dienst zorgt daar voor medicatie ook al is het 22 uur 's avonds.
Wat voor medicijnen waren dat?? Buiten laat ons stellen een eenvoudige pijnstiller zal steeds het advies van een arts worden gevraagd alvorens iemand medicijnen krigt in een politiecel.
- Dat is het eerste dat ik hoor dat Comité P de politie zou beschermen. Mijn ervaring is 'lichtjes' anders .. maar zeker niet negatief. Natuurlijk als we kijken waarvoor Comité wordt aangeschreven en als de 'burger' dan geen gelijk krijgt is het direct weer een complot.
Daarom is psychologie en psychiatrie geen exacte wetenschap - men tracht een beeld te krijgen van de persoon en dat kan nogal wat verschillen.
Een hoog IQ wil nog niet zeggen dat u goed weet wat u deed - daar heb ik persoonlijk per toeval ook de nodige ervaring mee. En persoonlijk en beroepshalve.

U hebt steeds recht op een Pro-deo advocaat en gezien de keuze vrij is ....

Jan Dartan
Topic Starter

#7 , 28 aug 2010 18:45

- Juridisch is er een GROOT verschil tussen een fysiek persoon en rechtspersoon.
- Juist een rechtspersoon koopt een computer om te gebruiken door een fysiek persoon prima dit is crimineel en verboden , maar waar is die bewuste computer nu ? Zo kan men iedereen zijn eigendom afnemen .
- Uw eigen bewijzen kan u niet maken O nee ?? Hoe dan wel ?
- Geen medicijnen -- wel zoals gezegd als de geraadpleegde arts zegt niet nodig krijgt u ze niet - komt heel vaak voor. En U vindt dit normaal ? Ik vind dit zeer gevaarlijk .- Een advocaat heeft niets te zoeken bij de politie het is bij de onderzoeksrechter dat u de mogelijkheid krijgt een advocaat te kiezen of anders wordt er een toegewezen. Daar heb ik ook geen advocaat gezien en moest daar mijn mond houden .- Wanneer een van de partijen niet aanwezig (kan) zijn - kortgeding bij hoogdringendheid of niet te bereiken of... Of ja ? Als je het een jaar later te weten komt Wanneer hier een uitspraak over is kan u binnen de 15 dagen na kennisname verzet aantekenen En de brave burger moet dit allemaal maar weten .
- Als gemeente niet weet waar u woont blijft u ambtelijk geschrapt met al zijn gevolgen lijkt mij duidelijk. Tot driemaal toe terug in orde gebracht maar nu opgegeven .- Als er een vertrouwenspersoon is - wat bij een gerechtelijke arrestatie en voorleiding NIET het geval is wordt deze in kennis gesteld. Nu weet ik dat wanneer u vb samenwoont deze persoon wanneer er geen gevaar is dat zaken zouden verdwijnen toch zal in kennis gesteld worden - soms zelfs in opdracht van pdK. Wat kon er nog verdwijnen ? De gehele boekhouding en foto albums en e-mail verkeer stond op die bewuste computer .Als er onmiddellijk een OR is die de opdrachten heeft gegeven wil dat zeggen dat er al een meer dan deftig onderzoek bezig is. Dus iets eenvoudig zal het dan al niet zijn geweest dat kon opgelost worden door een simpele factuur te tonen. Als men niet naar de factuur aan het zoeken was , naar wat dan wel ?
- Voor iedereen die in een isoleercel komt wordt zorgvuldig bijgehouden waarom en wat. Ja en wie mag daar iets van weten ? Waarom weet ik ook wel , ik had achter medicatie gevraagdOok de medische dienst zorgt daar voor medicatie ook al is het 22 uur 's avonds. Hoe werkt dit dan wel ? Tussen 22.00 en 06.00 in de morgen gaat een celdeur NIET open . Wat voor medicijnen waren dat?? Buiten laat ons stellen een eenvoudige pijnstiller zal steeds het advies van een arts worden gevraagd alvorens iemand medicijnen krigt in een politiecel. Ik moest geen medicijnen krijgen , ik had deze zelf bij omdat dit nodig is , waarom steelt men een zieke mens zijn medicatie dan ? En dit allemaal zo waanzinnig agressief en onmenselijk denk ervan wat je wil maar dit is totaal mensonwaardig . - Dat is het eerste dat ik hoor dat Comité P de politie zou beschermen. Mijn ervaring is 'lichtjes' anders .. maar zeker niet negatief. Natuurlijk als we kijken waarvoor Comité wordt aangeschreven en als de 'burger' dan geen gelijk krijgt is het direct weer een complot. Indien U er zo over denkt , is hun optreden voor iedereen anders . Ik vraag me toch af wat er gedaan of gebeurd is , ik mocht er dan toch niets van weten , en waarom niet ?Daarom is psychologie en psychiatrie geen exacte wetenschap - men tracht een beeld te krijgen van de persoon en dat kan nogal wat verschillen. Juist , maar zover ernaast ???Een hoog IQ wil nog niet zeggen dat u goed weet wat u deed - daar heb ik persoonlijk per toeval ook de nodige ervaring mee. En persoonlijk en beroepshalve.

U hebt steeds recht op een Pro-deo advocaat en gezien de keuze vrij is .... O ja ? Het is me onmogelijk om er één aan te stellen . Er zijn geen gegevens over mij ! Straf , maar als ik niet meer in staat ben om te werken zal er ook niets te vinden zijn .

Franciscus

#8 , 30 aug 2010 15:00

- Uw eigendom is niet afgenomen er is beslag op gelegd - via uw advocaat kan je vragen hoe het verder moet. Voor ons is het moeilijk om op die vragen antwoord te geven want wij weten natuurlijk niet waarom alles zo loopt. Daarvoor hebt u een advocaat mocht het voor u te moeilijk zijn om de zaak te begrijpen.
U hebt recht op een advocaat indien u er geen kan betalen kan er een worden aangewezen.
Als u geen adres meer hebt ga naar het OCMW in uw gemeente deze zullen kunnen moeten ervoor zorgen dat u administratief weer in regel bent.
U hebt toch ook nog een huisarts mogelijk kan deze ook het nodige doen.
- U kan geen factuur voor uzelf maken natuurlijk maar u zal wel een aankoopfactuur van de leverancier hebben - die u als particulier of als firma.
- Iedereen kan zeggen dat hij 'valium' of iets anders moet nemen wel het zal steeds een arts zijn die dat MOET bevestigen.
- Uw mond houden bij een OR - u moet daar uw verklaring afleggen - de OR moet u vragen naar uw wensen voor een advocaat... dat staat zelfs in het verhoor dat u tekent.
U kan daarna in de gevangenis naar elke advocaat vragen die u maar wenst.
Dat staat zelfs op de papieren die u uiteindelijk krijgt en het eventjes vragen kan natuurlijk ook.
- dan zal de kwartierinspecteur u bij controle daar niet hebben kunnen aantreffen - ook hier bestaan er procedures voor.
- Ik vraag me idd ook af waarvoor u bent aangehouden EN bevestigd bent geworden door de raadkamer ....
- in de gevangenis staat dat geregistreerd - wie dat mag weten de directie - de dokter en uw advocaat. Vermoedelijk ook de commissie die toezicht houdt op. Het is tenslotte een intern dokument - vermoedelijk zit het ook in uw gevangenisdossier.
- wel zoals al uitgelegd - de politie zal hier het advies volgen van de geneesheer - zij zijn niet bevoegd iemand medicijnen te geven gezien zij verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van de opgeslotene. In een politiecel krijgt men alleen medicijnen op aangeven van een arts.
- Uw advocaat kan altijd het dossier opvragen bij het comité P - U kan via advocaat altijd een klacht indienen tegen comité P. In uw schrijven hebt u bepaalde zalen geponeerd - comité P heeft met haar bevoegdheid alle stukken en personen betrokken bij deze zaak minimum gesproken laat staan gehoord. Dat zijn ofwel administratieve verhoren ofwel gerechtelijke. Deze mensen zijn zeer grondig.
- wat bedoelt u met geen gegevens over u?

Jan Dartan
Topic Starter

#9 , 30 aug 2010 15:26

Zeer bedankt Franciscus ,

Maar ik ga het opgeven . Er bestaan zovele wetten die blijkbaar voor mij niet worden toegepast .
Er bestaan zoveel zaken waar ik recht op heb , maar geraak er niet aan .
Echter is deze zaak voor mij moeilijk te verwerken omdat mijn moeder hierdoor het leven is ontnomen en het mijne ondraaglijk .

Mvg ,

Jan .

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”