"
1. maandelijks voorschot voor de kosten wordt berekend als gemiddelde van de effectieve bijdrage van de huurder (jaarlijkse afrekening) in de drie voorafgaande jaren
2. jaarlijkse afrekening van de syndicus: ik geef de huurder een volledige kopie van alle kosten die de syndicus mij aanrekent en schrap daarin met rood potlood alle kosten die de huurder NIET moet betalen
3. ik verzoek de huurder om zijn eventuele opmerkingen met staving (ik verwijs daarvoor expliciet naar de huurdersverenigingen) mee te delen uiterlijk voor het einde van de maand die volgt op de verzending van de kostenafrekening
Hierdoor zijn de eindeloze wel-niet spelletjes volledig gestopt.
Ik pas volledig hetzelfde toe. Huurder betaald mij, AFZONDERLIJK van de huur een voorschot van 140 € per maand.
Ik betaal maandelijks een voorschot van 180 € aan de syndicus.
Op het einde van het jaar stuur in de volledige eindafrekening door naar de huurder, met vermelding van de kosten die NIET VOOR HEM zijn.
Heb nog nooit problemen gehad.
En een bewijs dat ik geen huisjesmelker ben: heb eind vorig jaar de maandelijkse huur na indexatie laten ZAKKEN, en dit op EIGEN initiatief. (het was wel maar 2,75 € per maand, maar ik was niet verplicht dat te doen als de huurder niets had gevraagd. Ook wordt iedere opmerking over iets dat stuk is onmiddellijk gemaakt, en dan bedoel in binnen de week. Ik ben namelijk een nogal aktieve klusser).