disponibiliteitsuitkering statutaire ambtenaar

lize
Topic Starter

disponibiliteitsuitkering statutaire ambtenaar

#1 , 16 sep 2010 00:13

Beste, ik ben al geregeld uitgevallen wegens ziekte, waardoor mijn ziektedagen nu op zijn.Daar mijn ziekte ongeneeslijk is, adviseerde mijn arts mij om een invaliditeit aan te vragen. Ik heb een aanvraag ingediend bij het FOD voor personen met een handicap. nu zou ik graag part time willen werken en parttime een invaliditeitsuitkering willen genieten (daar ik nog veel te jong ben om volledig te stoppen met werken en ik nood heb aan de sociale contacten). Mijn werkgever vertelde mij echter dat dit niet mogelijk is voor een statutaire ambtenaar(enkel contractuelen kunnen genieten van een parttime invaliditeit en werken). Is dit zo?
- wat betekent een volledige disponibiliteit obv ziekte concreet. Hoeveel bedraagt de invaliditeitsuitkering dan?
- en indien er toch een combinatie is van invaliditeit/werken, hoeveel bedraagt de invaliditeitsuitkering dan?
Blijkbaar is de materie heel moeilijk, want niemand kan mij hierop antwoorden.Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 sep 2010 10:40

ik vrees dat ik je alvast niet kan helpen. Misschien kan je eens op bezoek gaan op een zitdag van de FOD Sociale Zekerheid?

Reclame

Terug naar “Andere”