Er is geen kelder in de woning aanwezig, dit zal dus niet het geval zijn vrees ik...zouden de wortels van de bomen al niet beschadigd zijn bij de uitgraving van de kelder van de woning?
Er is geen kelder in de woning aanwezig, dit zal dus niet het geval zijn vrees ik...zouden de wortels van de bomen al niet beschadigd zijn bij de uitgraving van de kelder van de woning?
De kruin van de boom komt boven de carport, zijn dus tijdens de bouw volledig intact gebleven"Echter omdat het gaat om inlandse eiken zouden deze weleens beschermd kunnen zijn (ze was niet zeker). "
Waarschijnlijk vraag gesteld aan de poetsvrouw?
Een gemeente MOET een correct antwoord kunnen geven. Sofort!!!
ps: na de bouw zijn die bomen toch nog maar bomen met een halve kruin gelet op tot minder dan 1 meter afstand van de woning?
Dat is dus hetgene waar wij ons zorgen over maken. Onze buurman heeft bij zijn brandverzekeraar nagevraagd wat er gebeurd bij eventuele stormschade. Het antwoord van de verzekeraar is als volgt: "Ik heb een voorbehoud voor wat betreft eventuele stormschade. Deze waarborg is gedekt in de brandpolis, maar ik stel vast dat de bomen in de tuin oude bomen zijn met een enorme omvang dicht tegen de woning en aangrenzend ook heel dicht bij de aanpalende woningen. U bent dan ook aansprakelijk indien bij stormschade uw bomen in de tuin schade berokkenen bij de buren."Hoe hebben ze dat ooit vergund gekregen?![]()
![]()
Die boom moet bijna de helft van zijn wortels missen. Hoe zit het daar met veiligheid bij storm en zo ?
Het gaat om 9 loten waarvan 5 loten aldus gigantische bomen hebben in de tuin die zeer dicht op de gevel staan.Tip voor de toekomst:Inderdaad, er hadden toeters en knipperlichten bij ons moeten afgaan. Als jong koppel zijn we misschien wat goedgelovig en vertrouwde we erop dat de bouwheer eerlijk zou zijn.
Vertrouw niemand in de bouw ...
Zoals verwacht ...De aanvraag van de omgevingsvergunning werd ondertussen afgekeurd,
Is het een grote verkaveling , want dan wordt zoiets een administratief dure aangelegenheid ...aangezien er eerst een bijstelling van verkavelingsvergunning moet worden aangevraagd. De bomen werden immers in de verkavelingsvergunning opgenomen als te behouden bomen.
Dat hebben we reeds verschillende keren geprobeerd. Hij krijgt echter geen kapvergunning, waardoor we (denk ik) machteloos staan..."We hebben in onze notariële akte laten opnemen dat de bouwheer moet zorgen voor een vergunning voor het kappen van de bomen (wat volgens hem geen probleem zou zijn)."
Nodig hem uit het nodige te doen om aan de verbintenis te voldoen.
Dat is dus voor uw buurman; hoe zit het met uw brandverzekering, hebt u dat al gecheckt? Ik zou hiermee toch eens bij een makelaar te rade gaan.Dat is dus hetgene waar wij ons zorgen over maken. Onze buurman heeft bij zijn brandverzekeraar nagevraagd wat er gebeurd bij eventuele stormschade. Het antwoord van de verzekeraar is als volgt: "Ik heb een voorbehoud voor wat betreft eventuele stormschade. Deze waarborg is gedekt in de brandpolis, maar ik stel vast dat de bomen in de tuin oude bomen zijn met een enorme omvang dicht tegen de woning en aangrenzend ook heel dicht bij de aanpalende woningen. U bent dan ook aansprakelijk indien bij stormschade uw bomen in de tuin schade berokkenen bij de buren."Hoe hebben ze dat ooit vergund gekregen?![]()
![]()
Die boom moet bijna de helft van zijn wortels missen. Hoe zit het daar met veiligheid bij storm en zo ?
Dit lijkt ons zeer oneerlijk: enerzijds is het niet mogelijk eventuele stormschade te laten dekken in de brandverzekering, maar anderzijds krijgen we ook niet de toelating om de bomen te kappen...
Verzekeringsagent kan dit niet zeggen. Hij trekt een conclusie die op geen enkel wetenschappelijk wijze ondersteunt wordt:Dat is dus hetgene waar wij ons zorgen over maken. Onze buurman heeft bij zijn brandverzekeraar nagevraagd wat er gebeurd bij eventuele stormschade. Het antwoord van de verzekeraar is als volgt: "Ik heb een voorbehoud voor wat betreft eventuele stormschade. Deze waarborg is gedekt in de brandpolis, maar ik stel vast dat de bomen in de tuin oude bomen zijn met een enorme omvang dicht tegen de woning en aangrenzend ook heel dicht bij de aanpalende woningen. U bent dan ook aansprakelijk indien bij stormschade uw bomen in de tuin schade berokkenen bij de buren."Hoe hebben ze dat ooit vergund gekregen?![]()
![]()
Dit lijkt ons zeer oneerlijk: enerzijds is het niet mogelijk eventuele stormschade te laten dekken in de brandverzekering, maar anderzijds krijgen we ook niet de toelating om de bomen te kappen...
Wij hebben reeds contact opgenomen met onze verzekeraar. Tot op heden geen antwoord mogen ontvangen.Dat is dus voor uw buurman; hoe zit het met uw brandverzekering, hebt u dat al gecheckt? Ik zou hiermee toch eens bij een makelaar te rade gaan.Dat is dus hetgene waar wij ons zorgen over maken. Onze buurman heeft bij zijn brandverzekeraar nagevraagd wat er gebeurd bij eventuele stormschade. Het antwoord van de verzekeraar is als volgt: "Ik heb een voorbehoud voor wat betreft eventuele stormschade. Deze waarborg is gedekt in de brandpolis, maar ik stel vast dat de bomen in de tuin oude bomen zijn met een enorme omvang dicht tegen de woning en aangrenzend ook heel dicht bij de aanpalende woningen. U bent dan ook aansprakelijk indien bij stormschade uw bomen in de tuin schade berokkenen bij de buren."Hoe hebben ze dat ooit vergund gekregen?![]()
![]()
Anderzijds, dezelfde fout doet zich blijkbaar voor bij in totaal vijf kopers. Zelfde fout, zelfde tegenpartij... Is het geen optie om gezamenlijk de acties te coördineren, om efficiënter en minder duur te kunnen optreden ?
En aanvullend hierbij, is de tegenpartij een beetje solvabel?