Buur plaatst zonder akkoord omheining op onze grond

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
lukasi

Re: Buur plaatst zonder akkoord omheining op onze grond

#16 , 06 sep 2024 09:01

Je vertrekt nog altijd vanuit het menselijk aspect: jarenlange vriendschap.
Alleen een tegensprekelijke uitpaling van een landmeter kan een beslissing afdwingen .
Echter om dit in ter minne te regelen , ik bedoel beide partijen stellen gezamelijk een landmeter aan en zijn akkoord om de kosten te delen is het kalf al verdronken.
Dus enigste mogelijkheid is om via vrederechter te gaan.

Paal en perk stellen, want volgende keer plaatsen ze de doorgang volledig op jullie gronden.

KJ86

#17 , 06 sep 2024 10:34

Je staat sterk met uw opmetingplan, straf dat een landmeter zoiets negeert. De bedoeling is dat die opzoekingen doet in het kadaster. Op het terrein naar eerder uitgezette punten zoekt door andere landmeters en deze als referentie gebruikt. Dergelijke punten zijn heilig. Je had uw bericht daar mee moeten beginnen. Het is echt belachelijk dat je grond probeert te kopen die al van u is. Je kan al eens contact opzoeken met hun landmeter en vragen waarom hij die paaltjes van de vorige landmeter genegeerd heeft. Voor alle duidelijkheid, uw buur is niet de boeman, de landmeter die hier aan het sukkelen geweest is wel. Als je aan een bouwgrond grenst, weet je dat de kans groot is dat die eerder al opgemeten is. Een opmetingsplan heeft voorrang op alles, dat is basiskennis!!!!

Rafflesia
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#18 , 06 sep 2024 16:29

@bullgod, dan kan ik mezelf niks verwijten en de correcte weg kiezen. Én als het toch tot een rechtzaak komt, heb ik geen dingen gedaan die tegen ons kunnen gebruikt worden. (Als ik de raad van sommige vrienden had moeten opvolgen, lag hun omheining al op hun akker en stond er taxus in de plaats. Dat pad wil ik dus niet bewandelen of ik slaap helemaal niet meer. :-/

@luksai: inderdaad, ik had gehoopt dat ze toch tot inkeer zouden komen, maar dat is ijdele hoop, vrees ik.

@KJ86: Ze noemen de landmeter bij voornaam, wil niet perse iets zeggen, maar het voorspelt weinig goeds he. Zoals ik in een eerdere post al zei, de geschiedenis herhaalt zich en ook vorige keer hebben ze de zaak verloren. We hebben intussen beslist om nog 1 keer te proberen praten dit weekend, uiteraard geldt dan ons voorstel niet meer om zonder enig geldig bewijs onze eigen grond nogmaals te kopen gewoon voor onze eigen gemoedsrust, die is er toch al aan. Ik heb ook via mijn werk het e-loket van Landbouw en Visserij gecheckt en daar is zeer duidelijk te zien dat de grens loopt daar waar ik het dacht. Dit kunnen zijzelf ook perfect zien, dus ofwel zijn ze niet zo slim ofwel proberen ze door intimidatie die enkele grassprietjes meer te krijgen. Dit is uiteindelijk bij partij C gelukt, dus waarom de 'lijn' niet doortrekken. Eender hoe, ondanks alle stress dat dit voor ons teweeg brengt, moeten we ons verweren of dit spelletje blijft doorgaan. Wij gaan dus verdere stappen moeten nemen als het niet tot een akkoord komt. Hopelijk is het vredegerecht voldoende.
Ook de wijkagent zegt dat hij door de plaatsing zonder overeenkomst al letterlijk te ver is gegaan. Dit geeft ons toch al iets meer zekerheid dat we geen dingen doen die niet juist zijn.

Reclame

Franciscus

#19 , 06 sep 2024 23:23

Wat de wijkagent zegt heeft totaal geen belang is niet bevoegd voor burgerlijke geschillen.
Een officier kan desgevallend wel een (bouw)misdrijf vaststellen en de werken laten stilleggen.

Rafflesia
Topic Starter

#20 , 07 sep 2024 07:57

@Franciscus: de wijkagent heeft ons gewoon raad gegeven. Ze heeft hiervoor opzoekwerk gedaan en geinformeerd bij andere diensten. Maar inderdaad, zij kan niet veel doen.

Terug naar “Stel een vraag”