#16 , 26 jan 2015 15:23
Ik denk dat je sowieso zelf eens de berekening moet doen en rekening houden met volgende factoren:
1. Wat komt er binnen aan geld en hoe stabiel zijn deze inkomsten (Loon, uitkering, kindergeld, etc...)
2. Welke vaste kosten hebben we maandelijks (afbetaling wagen, energie, water, telecom, verzekeringen,...)
3. Hoeveel geven we maandelijks uit aan "leven" (supermarkt, bakker, beenhouwer, kledij, schoenen, ...)
4. Welke extraatjes willen we onszelf gunnen (maandelijks eens uit eten gaan, twee keer per jaar op vakantie, uitgaven voor hobbies, tijdschriften, kranten, andere abonnementen, ...)
5. Hoeveel reserve / buffer willen we incalculeren per maand
Als je dit allemaal in rekening gebracht hebt (eventueel nog andere factoren) kan je beginnen berekenen hoeveel je kan spenderen aan huur. Maar aangezien bovenstaande factoren zo afhankelijk zullen zijn van inkomen, is die berekening voor iedereen anders. Iemand met "maar" 1300 € in de maand, zal waarschijnlijk niet wekelijks op restaurant gaan, twee keer op reis en dan nog een vliegcursus volgen, om maar iets te zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!