Ik kan dat welles/ nietes spelletje tot in het oneindige spelen.
Het is geen welles / nietes spelletje. Het is de wet. Iemand die niet gedomicilieerd is in mijn woning (let wel, ik zeg "mijn woning", niet "mijn buitenverblijf", "mijn kantoor" of "mijn magazijn"), heeft (zonder mijn toestemming) niet het recht daar te zijn. Zelfs niet met een sleutel, zelfs niet als zijn / haar naam op het huurcontract staat. Wanneer heeft die persoon WEL recht om daar te zijn (ook zonder mijn toestemming)? Als die persoon er gedomicilieerd is!
Domicilie heeft er niks mee te maken!
Zo blijven we inderdaad bezig

. Het is uw recht om dit te geloven, maar het is niet correct.
Als de inbreker niet op heterdaad betrapt wordt, zal je inderdaad moeten bewijzen dat er iemand ingebroken heeft.
Ja, nogal wiedes dat je ofwel de inbreker moet betrappen ofwel moet kunnen bewijzen dat hij binnengezeten heeft. Je kan niet zomaar mensen in het wildeweg gaan beschuldigen dat ze in je huis gezeten hebben. Maar als ze WEL in uw huis gezeten hebben, zonder uw toestemming, zijn ze strafbaar. Punt. Je hoeft helemaal niet te bewijzen dat je hen GEEN toestemming gegeven hebt.
In dit geval is er bewijs in de vorm van een huurcontract dat TS zijn vriendin gebruiksrecht heeft en de woning mag betreden.
Neen, dat huurcontract is het bewijs dat de vriendin mee de plichten ten opzichte van de verhuurder moet naleven. Zij kan eventueel het gebruiksrecht opeisen, maar dan zal dit voor de rechter moeten bepaald worden, aangezien de ex er zijn domicilie heeft. De vriendin kan niet zomaar zeggen: "Hey, mijn naam staat op het huurcontract, ik ben hier wel al enkele maanden niet geweest, maar ik kom vanavond even bij jou in de zetel zitten en naar TV kijken." Wees maar zeker dat als mijnheer de politie belt en zegt "er zit iemand in mijn zetel die hier niet gedomicilieerd is en hier niet hoort", dat de politie mevrouw snel zal meenemen, huurcontract of niet.
Het zal aan de ex zijn om te bewijzen dat zij dit gebruiksrecht verloren heeft door de relatie te beëindigen.
De vriendin heeft zelf aangegeven geen gebruik meer te willen maken van de woning door haar domicilie te verzetten. Punt.
Maar bon, ik praat tegen dovemansoren. Topic starter zal wel doorhebben dat noch hij, nog zijn vriendin zomaar die woning binnen mag. Uw bewering dat dit WEL kan, kan de vriendin van de topic starter in ernstige moeilijkheden brengen.