erkenning stopzetten

LieverAnoniem
Topic Starter

erkenning stopzetten

#1 , 10 aug 2009 18:37

Kan -en hoeveel kost het- om de erkenning stop te zetten en mijn familienaam te nemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 aug 2009 17:41

erkenning van wat -- uw leeftijd - wie erkent wie
welke familienaam die je hebt of een andere
van wie heb je de familienaam

iets meer duidelijkheid aub

LieverAnoniem
Topic Starter

#3 , 12 aug 2009 12:46

Is inderdaad onduidelijk... :oops:

De erkenning van een baby stopzetten en mijn (de mama) familienaam nemen. Kan dat zomaar? Is dit kostelijk?

Reclame

wolf2

#4 , 12 aug 2009 14:50

Volgens mij kan dat alleen maar als bewezen wordt dat de erkenner niet de vader is van het kind.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 aug 2009 19:08

we gaan ervan uit dat u de moeder bent - niet gehuwd en de vader bij geboorte onbekend.
Dat er nu een man is die een procedure erkening heeft opgestart

Als ik me niet vergis moet de moeder tot de baby 18 jaar is haar toestemming geven.
Dus geen toestemming geen erkenning

dieke

#6 , 12 aug 2009 20:34

we gaan ervan uit dat u de moeder bent - niet gehuwd en de vader bij geboorte onbekend.
Dat er nu een man is die een procedure erkening heeft opgestart

Als ik me niet vergis moet de moeder tot de baby 18 jaar is haar toestemming geven.
Dus geen toestemming geen erkenning
Ik heb deze dame haar verhaal ergens op een ander forum ook gelezen, meen ik. Om dus volledig te verduidelijken: ze is samen met de biologische papa naar het gemeentehuis gegaan om het kindje te laten erkennen nog voor de geboorte. Nu zullen er troubles gekomen zijn tussen beide en nu wil de mama dus alsnog die erkenning ongedaan maken. Zo heb ik het begrepen van op dat andere forum. TS zal me wel verbeteren als dit niet zou kloppen.

LieverAnoniem
Topic Starter

#7 , 13 aug 2009 11:16

dat klopt Dieke

roderidder
Contacteer: Website

#8 , 14 aug 2009 01:24

oei...

als ik dit lees krijg ik een krop in mijn keel

Het eerste wat in mij opkomt is een jarenlange lijdensweg van mensen die trachten de zaak op sporen te zetten maar eigenlijk daar niet in slagen :cry:

Los van een ja/nee antwoord of het wel/niet mogelijk is één ouder van een kind te ontnemen omdat er troubles zijn rond de tijd dat je nomaliter beide voor de grootste taak of avontuur van je leven staat en dat is je baby kansen geven om op te laten groeien tot een volwassene

Dat is één hele klus. Plots zou er dan in je nog prille leven, de helft van je eigen ouders zeggen...

Ik kan het wel alleen zonder jou! :shock:

Dit roept zeer veel vragen in mij op en misschien kan LieverAnnoniem meer duidelijkheid brengen over de troubles alvorens te antwoorden
Het is echt niet de eerste keer dat in dit soort van procedures een wespennest ontstaat waar iedereen die er mee te maken heeft gestoken wordt en 20 jaar later nog last van ondervind

RR

http://www.waarismijnpapa.be/

LieverAnoniem
Topic Starter

#9 , 14 aug 2009 10:12

Hij is niet de biologische vader

dieke

#10 , 14 aug 2009 10:41

Hij is niet de biologische vader
Ah, dat had ik dus ook nog niet zo begrepen... wat mij betreft, verandert dat de zaken toch wel... maar ik ben niet thuis in dit soort zaken. Hopelijk anderen hier wel?

roderidder

#11 , 14 aug 2009 13:23

... en mijn familienaam te nemen?
Stel dat we in een droomwereld zouden leven.
Een wereld waar de papa ook de mogelijkheid heeft om bij de burgerlijke stand zijn kind kan aangeven met een mogelijkheid van vermelding
mama = onbekend
waardoor er dure en emotioneel zeer zware procedures moeten gevoerd worden waar de leugens eraf spetteren en dat alles met 1 doel
De mama uit het leven van het boeleke krassen, wat de eerste maanden (zelfs langer zijn geen uitzonderingen) wel zal lukken.

Zou die papa het boeleke niet een hele slechte start van zijn leven geven?
Geef toe, dit zou je als mama niet willen meemaken.

Gelukkig leven we niet in een droomwereld maar in een wereld waar elk kind niet alleen het recht heeft om zijn ouderS te kennen die de verantwoordelijkheid voor hun op zich nemen en voor goede jeugdjaren zorgen

Wat er ook mogen van wezen, als maatschappij moeten wij ons bezinnen en afvragen of dergelijke toestanden kindwaardig zijn,zo niet: en wat kunnen we er aan doen?

RR

roderidder

#12 , 14 aug 2009 14:01

... ze is samen met de biologische papa naar het gemeentehuis gegaan om het kindje te laten erkennen nog voor de geboorte. Nu zullen er troubles gekomen zijn tussen beide en nu wil de mama dus alsnog die erkenning ongedaan maken. Zo heb ik het begrepen van op dat andere forum. TS zal me wel verbeteren als dit niet zou kloppen.
dat klopt Dieke
Er zijn landen waar men als ouders de vrucht kan laten erkennen. Belgie behoort tot mijn weten (jammer genoeg) daar niet toe. Eenmaal de geboorte acte is opgesteld neem ik aan dat men dat niet zomaar kan stopzetten, de gom nemen en achternamen veranderen op ritme van de mening van één van de ouders. Het zal minstens een rechter moeten passeren

RR

dieke

#13 , 14 aug 2009 15:02

Beste RR

Het is toch al jaren gangbaar in België dat de samenwonende papa zijn kind nog voor de geboorte gaat erkennen bij het gemeentehuis waar later ook de aangifte zal gebeuren. Ik begrijp dus niet zo goed wat je wil zeggen?

I.v.m. je andere opmerking: lijkt me hier weinig relevant hoor. Waar zit immers de biologische papa in dit hele verhaal? Weet LieverAnoniem überhaupt wie dit is? Dat is allemaal info die we niet krijgen. Het is dan ook voorbarig om te beginnen schermen met rechten van beide ouders etc.

Terug naar “Andere”