als dat een burgerlijke zaak is zal de politie geen PV opstellen want niet bevoegd.
klacht wegens pesterijen/stalking = nog een van de weinige klachtmisdrijven en MOET als dusdanig ook geformuleerd worden ik wens wegens klacht tegen x. Politie weet de juiste formule wel.
verlopen via internet .. nu begint het waar woont tegenpartij in welk land - wat is er juist gedaan - wat u pesten noemt kan of kan niet vervolgbaar zijn.
Klacht tegen onbekende of u moet 100% zeker zijn dat het X was .. dat het X is zal de politie wel uitzoeke,n aan de hand van de schermafdrukken - heathers en ip adressen.
Roddels -- tegen wie - waar wanneer dat soort zaken is 'nogal' gelimiteerd in strafbare gedragingen in de wet.
Tja als uw aangifte ongegrond is kan tegenpartij inderdaad tegenkalcht doen wegens vb lasterlijke aantijgingen ... maar alles hangt af van de openbaarheid van deze feiten
Kortom uw vraag kan verschillende strafbare feiten omvatten soms na klacht anders andere ambtshalve of kan gewoon in zijn totaliteit niet strafbaar zijn.
Je kan vragen de politie dat eventjes te bekijken en dan verder te gaan al naargelang.
Normaal gaat de magistraat dan ofwel aan de officier van gerechtelijke politie ofwel aan het CCU opdracht geven het onderzoek verder te zetten.
(bij eenvoudige zaken - hekende dader zal de OGP wel het onderzoek toegespeeld krijgen.)
Of hij nl onmiddellijk kan optreden - heterdaad- hangt van (te)veel factoren af - om hier te bespreken
De grens tussen strafbaar of niet is dun denk ik. Ik heb bv. niet alle berichten, want velen ervan zijn verdwenen (bijna alles verliep via een forum en zeker van het begin van de feiten heb ik daardoor nauwelijks iets in handen, omdat ik toen niet wist dat het ging blijven duren en zodanig escaleren heb ik destijds nooit iets opgeslaan).
Dan heb je ook nog het feit dat de ene persoon een heel deel mensen tegen me heeft opgezet, vermoedelijk ook de beheerders van het forum die haar lijken te beschermden en mij eraf gooiden zonder gegronde reden.
Tegelijk staat dat forum dus vol beledigingen en soms zelfs pure laster en eerroof over mij (gericht aan mijn nicknaam weliswaar) die niet gewist worden. En worden er nog steeds bij geplaatst.
Op een ander forum waar ik zat, heeft iemand aangemeld onder mijn echte voornaam, om vervolgens mij (mijn nick dus) zwart te maken...
Allemaal van die kantje/boordje strafbare feiten dus. Dat weten deze mensen ook goed genoeg...
Ik heb veel gegevens en al contact opgenomen met e-cops waarin ik de situatie uiteenzette. Ze adviseerden me contact op te nemen met de CCU. Maar ik vraag me af of ik al mijn gegevens zelf moet ordenen en echt alles zelf moet vinden, of dat ze zelf zo vriendelijk willen zijn het allemaal uitgebreid te onderzoeken. Want als ik dat zelf moet doen ...
Ik hoop vooral dat de klacht niet geseponeerd wordt, maar dat kan ik niet voorkomen zeker?
Daarnaast vraag ik me af hoeveel die grap me kan kosten? In het geval dat ik win en in het geval dat ik verlies... wetende dat het - als de politie alles serieus neemt - uiteindelijk gaat om een klacht tegen mogelijk zelfs een persoon of 10 à 15 (al de moderators van het forum + de meelopende pesters).