Opzettelijk aangereden door personenwagen

davyk
Topic Starter

Opzettelijk aangereden door personenwagen

#1 , 22 feb 2010 16:24

Dit weekend ben ik opzettelijk aangereden door een wagen met een 18-jarige bestuurder die onder invloed van alcohol was.

Er was een discussie geweest waarop hij (en nog een vriend) naar zijn wagen gestapt zijn, tot op 3 meter van mij zijn gaan staan, uitgestapt en gezegd dat ze mij gingen hebben. Daarop zijn beide ingestapt en plankgas frontaal op mij ingereden. (ik stond op de berm). Dit alles was op een parking buiten de feestzaal. Er waren een tiental getuigen en er reed juist een politiewagen op de parking en die hebben alles gezien. de wagen heeft vluchtmisdrijf gepleegd en ze hebben hem later kunnen oppakken.

Zelf ben ik gewond geraakt aan mijn arm (die ligt in de gips), bekken, rug en hals. Ik heb mijn advocaat ingeschakeld op deze zak dus ik dien zeker klacht in.

Wat kan ik van deze zaak verwachten en zijn er in zulke gevallen ook morele schadevergoedingen? Uiteindelijk ben ik een aantal weken werkonbekwaam en heeft dit veel invloed op allerlei projecten waar ik aan bezig was. Zelf ben ik ook geschokt dat zulke dingen kunnen gebeuren!!

Hopend op een antwoord,

groeten

davy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd

#2 , 23 feb 2010 15:33

Veel beterschap.
Al vind ik het al sowieso goed dat als je aan je bekken, rug en hals gewond geraakt bent dat je nu al je verhaal kan brengen.

Wat je kan verwachten? Meestal hoogstens wat je eist.

Groeten

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2010 19:36

Vluchtmisdrijf???

dat is nog het minste.

Dit is trouwens niet te plaatsen onder aanrijding maar onder opzettelijke slagen en verwondingen - in principe poging doodslag.
Dader wordt voor deze feiten ter beschikking gesteld van parket en onderzoeksrechter kan al of niet verlengen.

Bent u nog niet gehoord door politie? Hebt u PV nr ... dat mag geen verkeerscode zijn ...89 -of 90 --- ik ken ze niet van buiten maar is een code met laag cijfer

U bezorgt de politie asap een doktersattest - mochten ze dat nog niet hebben met uw dagen arbeidsongeschiktheid. Dit is nl een parameter bij de aanhouding.

Wat is er met de auto tegenpartij gebeurd. Deze zou in beslag genomen moeten zijn wegens gediend als wapen -- en zeker voor sporenonderzoek door de technische en wetenschappelijke politie ( labo) van de FGP ( federale gerechtelijke politie). Deze moeten door de lokale politie zo wie zo verwittigd worden voor het sporenonderzoek.

Reclame

witje

#4 , 17 mar 2010 22:23

wat gebeurt er dan als iemand u vijf dagen werkonbekwaam heeft geslagen (dus niet in het kader van het verkeer, maar gewoon door een ruzie)? De politie is tussen geweest en heeft verklaringen afgenomen van beide partijen... en zulk attest van de dokter overhandigd gekregen.

Moet je dan als slachtoffer iets ondernemen, of bestaat de kans dat zoiets gewoon wordt geseponeerd?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mar 2010 13:48

Antwoord aan Witje

In principe - als DA bij aanvang bij politie was - dader(s) gearresteerd en voorgeleid bij magistraat.
U dient aangifte te doen - zal dus gebeurd zijn - dokterstattest(en) binnenbrengen.
U krijgt attest klachtneerlegging ( zo noemt dat) - daarmee kan je zich als slachtoffer laten registeren bij parket.
Ga eens langs de dienst SLAZO bij uw lokale politie en deze zullen alles tot in de puntjes uitleggen.
Daders worden gedagvaard en ter zitting stelt u of uw advocaat zich burgerlijke partij.
Kijk of je geen polis familiale met rechtsbijstand hebt dan kan je zo een advocaat bekomen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”