geen warm water meer door kapotte doorstromer in huurapp.

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

geen warm water meer door kapotte doorstromer in huurapp.

#1 , 23 feb 2011 22:18

ik woon reeds 6 jaar in een huurappartement, om warm water te hebben is er in de badkamer een electrische doorstromer, en in de keuken staat er een waterkoker, zo één die aan de muur hangt, en die is echt wss nog van de jaren 70 , overlaatst is er gewoon een vlam ingeslagen, dus die kan ik niet meer gebruiken, en mijn doorstromer in mijn badkamer die geeft mij enkel nog lauw water, ik ben naar de winkel geweest, zij zeiden me dat een nieuwe doorstromer zeker 300 euro kost minimum, en ook dat als wij daar al 6 jaar wonen dat dat wil zeggen dat die doorstromer wss wel een jaar of 10 zou kunnen zijn en dus gewoon versleten, de problemen met onze doorstromer zijn begonnen toen het stad nieuwe leidingen is komen leggen, waterleidingen, ik denk dat mijn doorstromer vol kalk zit, die verkoper zegt daarop dat ontkalken mss eventjes weer gaat helpen maar dat die doorstromer gewoon te oud is, heb een foto getoond dervan, dus die mens weet ook wel wanneer die werd gemaakt, en verkocht,
wat moet ik nu doen ? moet ik dat melden aan mijn huisbaas die jammergenoeg al iets van oude is en allles overgelaten heeft aan een agence, vroeger had je problemen, diezelfde dag stond er al iemand om de boel op te lossen, zelfs al waren het dingen die voor de huurder zijn, de huisbaas redeneert dat het zijn appartement blijft en dat het beter is dat het onderhouden blijft, maar de agence die redeneert alleen maar hoe meer centen ik eruit kan halen hoe beter .... zijn die 2 boilers voor mijn rekening ?
en dan heb ik nog een vraagje, ik heb 3 maanden borg betaalt, dat is toch voor als je je huur niet betalt hé, of kosten of zo, ik zou nl graag verhuizen maar heb gewoon het geld niet voor een borg, kan ik gewoon mijn huur 2 maanden niet betalen en houden voor een andere borg en dat ze dan nog één maand overhebben voor de zogezegde kosten want neem nu dat ik iets vind, wanneer krijg ik mijn borg terug , toch de dag dat je vertrekt en de sleutels afgeeft ? alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 23 feb 2011 22:35

Lees nauwkeurig uw contract na wat betreft de regels voor onderhoud en reparatie. Bij gebrek aan duidelijke afspraken geldt:
Art. 1754. Herstellingen ten laste van de huurder, of geringe herstellingen tot onderhoud, waartoe, behoudens andersluidend beding, de huurder gehouden is, zijn die welke door het plaatselijk gebruik als zodanig beschouwd worden en, onder andere, de herstellingen :
Aan haarden, haardplaten, lijsten en mantels van schoorstenen;
Aan de bepleistering van de muren van appartementen en andere woonplaatsen, onderaan tot op een meter hoogte;
Aan vloerstenen en tegels van kamers, wanneer er slechts enkele gebroken zijn;
Aan ruiten, tenzij die gebroken zijn door hagel of andere buitengewone en door overmacht veroorzaakte voorvallen waarvoor de huurder niet aansprakelijk is;
Aan deuren, vensterramen, planken dienende tot afschutting of tot sluiting van winkels, hengsels, grendels en sloten.

Art. 1755. Geen van de herstellingen die geacht worden herstellingen ten laste van de huurder te zijn, komt voor rekening van de huurder, wanneer alleen ouderdom of overmacht daartoe aanleiding hebben gegeven.
Als u me via pb een emailadres bezorgt zendt ik u een volledige lijst door met de algemene opvatting van welke reparaties voor wie zijn. In de links in onderschrift vindt u eveneens een document, "wie doet wat" terug dat verhelderend kan werken.

candise
Topic Starter
Berichten: 109
Locatie: oostende

#3 , 23 feb 2011 23:01


Art. 1755. Geen van de herstellingen die geacht worden herstellingen ten laste van de huurder te zijn, komt voor rekening van de huurder, wanneer alleen ouderdom of overmacht daartoe aanleiding hebben gegeven.
dus als ik het goed begrijp ligt die kost bij de verhuurder, aangezien het echt wel aan de ouderdom ligt, ik heb van niets een factuur of iets anders waar de datum opstaat maar de verkoper in de winkel van die doorstromers wil best een papier opstellen dat het ligt aan de ouderdom van het apparaat, ik begin met toch maar te proberen contact op te nemen met de echte eigenaar, diegene die wil dat zijn appartement onderhouden blijft
bedankt alvast voor je vlugge antwoord, mijn mail adres komt eraan

Reclame

Terug naar “Huren”