Ex is mij nog geld verschuldigd!

sweetykaro80
Topic Starter

Ex is mij nog geld verschuldigd!

#1 , 05 aug 2011 19:00

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben ongeveer 4jaar weg van bij mijn ex!We huurden toen een appartement. Aangezien ik hem betrapt heb op het nemen van drugs en nog andere zaken heb ik de relatie stopgezet. We woonden toen pas een jaar in het app. Hij ging eerst akkoord om er te blijven wonen. Ik ben dus verhuisd en hij dus ook. Nu waren er heel wat kosten aangezien we de termijn van 3j niet gerespecteerd hadden. Is voor vredegerecht gekomen enz. Meneer is nooit komen opdagen. Dus heb ik toen alle kosten betaald +-/3000€. Heb een advocaat genomen en hij zei mij dat ik de helft van hem kon terugvorderen. Maar meneer werkt niet, adres is niet te achterhalen. Plots had hij toch een adres. Advocaat heeft meerdere brieven gestuurd maar nooit reactie. Ik weet nu ook dat hij in de gevangenis heeft gezeten. Vandaag krijg ik een brief van mijn advocaat met een overzicht van hetgeen hij al gedaan heeft (aangetekende brieven, vredegerecht,...!factuur 300€. Hij schrijft mij dat het beter is het dossier te sluiten aangezien de kans klein is dat ik het geld ooit ga krijgen. Wat kan ik doen? Dit is nu al meer dan 4j geleden?Is het zo dat zolang hij niet werkt hij niets moet betalen?Hij kan nu toch al geen 4jaar werkloos zijn? Hoe kan ik zijn echte adres achterhalen?Of welke mogelijkheid heb ik nog?Vervalt mijn recht om het geld terug te vorderen na een aantal jaar? Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
westhoek

#2 , 05 aug 2011 19:21

Hij schrijft mij dat het beter is het dossier te sluiten aangezien de kans klein is dat ik het geld ooit ga krijgen. Wat kan ik doen?

Verstandige, goedkope en eerlijke advocaat. Naar hem of haar luisteren of verder doen.
3000€ - 300 € , er schiet dus nog 2700 € over. Maak je rekening,....

mapleleiah

#3 , 05 aug 2011 23:17

Goedkope en eerlijke advocaat, ja ... maar eigenlijk zou je uit principe moeten verdergaan ... anders komt die crimineel weg met zijn gedrag en gaat hij het opnieuw doen! Ik bevind me momenteel in een gelijkaardige situatie en ik denk niet aan opgeven ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

xena

#4 , 06 aug 2011 10:30

als je een rekening van 3000€ betaald en je maakt 300€ kosten waar haal je het dan vandaan om extra kosten af te trekken van een betaald bedrag ?

lucgescheiden

#5 , 06 aug 2011 11:16

Indien u een vonnis hebt, denk ik niet dat dergelijke schuld kan komen te vervallen.
Waar deze enkel kan oplopen aan intresten.

Anderzijds is het de vraag of een ex-gedetineerde, mogelijk verslaafde drukgebruiker;
ooit nog in staat zal zijn om dat bedrag terug te betalen. Alsook welke moeite je daarvoor zal moeten getroosten.
Handige documenten voor Personenrecht

westhoek

#6 , 06 aug 2011 14:01

als je een rekening van 3000€ betaald en je maakt 300€ kosten waar haal je het dan vandaan om extra kosten af te trekken van een betaald bedrag ?
Klopt, ik ben nog verkeerd. Het is eigenlijk 1500 € - 300 € loon advocaat (peanuts voor het werk dat ie heeft gedaan). Schiet er nog 1200 € over om jarenlang te processen. Ik zou het wel weten.
Dat principe kan veel geld gaan kosten.
'Cut my losses' zeggen ze in de US en ook haar advocaat.

ganapathi tantra

#7 , 06 aug 2011 14:19

Goedkope en eerlijke advocaat, ja ... maar eigenlijk zou je uit principe moeten verdergaan ... anders komt die crimineel weg met zijn gedrag en gaat hij het opnieuw doen! Ik bevind me momenteel in een gelijkaardige situatie en ik denk niet aan opgeven ...

Lenny

Tja dat is nu éénmaal de realiteit van vandaag en eigenlijk hebben wij met z'n allen door de normvervaging zowel in gedrag als in bestraffing van dat gedrag zeker de hand in eigen boezem te steken. Met wij bedoel ik onze maatschappij. Straffen zoals opgelegd in sharia moeten nou ook weer niet
maar dat de radeloosheid van de mensen in dergelijke zaken tot nu toe nog weinig of geen politieker of zelfs een rechter de ogen heeft geopend is idd zeer frustrerend.
Ik ben ook een zeer principieel mens. Correctie: ik was ....... maar over de jaren heen en met ouder worden maakt dat ik alleen aan mezelf denk (bvb mbt tot kosten) en veelal ook een instelling van je m'en foutisme hanteer.

Spijtig genoeg zijn principiele mensen niet meer van deze tijd. En ja dat stoort mij want ik ben zelf opgevoed zoals vele anderen met principes om net een goede leidraad te hebben in het leven.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

sweetykaro80
Topic Starter

#8 , 07 aug 2011 15:39

dank u wel voor de reacties!hij heeft dus het lef gehad om mij een vriendschapsverzoek via facebook te sturen!heb hem dus aanvaard en ben zo zijn gsmnummer tewetengekomen en heb hem daarna terug verwijderd!heb hem sms gestuurd met mijn frustratie en het antwoord was dat hij zweerde dat hij nooit een brief van advocaat ontvangen heeft, dat hij in "De Sleutel" een afkickprogramma gevolgd heeft en wil afspreken om te betalen!Heb hem mijn rek.nummer gesmst en ben eens benieuwd, heb hem gezegd dat hij mij in stukken mag terugbetalen maar dat ik mijn geld moet hebben!Als ik hem vroeg of hij werk had was het antwoord ja enkele interims en hij logeert bij een vriend tijdelijk. Ik hoop er niet teveel op maar kan maar proberen!Er is destijds een vonnis uitgesproken geweest en heb toen bericht gekregen van deurwaarder en heb dus braaf de volledige som betaald omdat ik niet wou dat ze al mijn spullen zouden komen aanslagen. Dus als ik het goed begrijp vervalt dit niet met de jaren. Zou hij eventueel ook mijn advocaatskosten moeten betalen?Dit is nu al meer dan 4jaar dat dit aansleept. Kan iemand dan gedurende 4jaar werkloosheidsvergoeding krijgen???Begrijp dit allemaal niet hoor.Advocaat zei dat zolang hij niet werkt we niks kunnen terugvorderen.

sweetykaro80
Topic Starter

#9 , 07 aug 2011 17:48

bedankt Lenny, ik denk inderdaad niet aan opgeven!hoop dat je ook je centen terugkrijgt!

Terug naar “Archief”