interim

moekske
Topic Starter

interim

#1 , 24 mei 2012 08:42

Beste iedereen,

Ik weet niet of ik hier bij het goede "forum" ben, maar ik ga het proberen een antwoord te vinden op mijn vraag.
Sinds september ben ik werkzaam voor een interim kantoor en dit altijd in hetzelfde bedrijf. Jammer genoeg ben ik op vrijdag 11 mei, tijdens mijn weekcontract, ziek gevallen. Ik heb toen van de dokter een ziektebriefje ontvangen tot en met 21/05/2012 en dit ook binnen de wettelijke termijn naar het interimkantoor opgestuurd.
Ik weet dat, wanneer men ziek valt tijdens het contract, het interimkantoor na 3 maanden ancienniteit, gewaarborgd weekloon moet geven. Normaal gezien moet het interim kantoor na het weekcontract nog 26% uitbetalen bovenop het ziektegeld van het ziekenfonds wanneer je langer dan 3 maanden aan het werk ben bij hetzelfde interimkantoor. Dus wat dat betreft ben ik vrij goed op de hoogte wat mijn plichten en rechten zijn, dit vaak tot spijt van het interimkantoor ;-)
Nu komt echter mijn vraag: ik ben dus ziek gevallen tijdens mijn contract (ik krijg altijd weekcontracten) en de week na het contract was ik ook nog ziek. Toen ik dinsdag weer aan het werk ging en mijn contract ging tekenen van deze week ( de week dus van 21/05/2012) gaf het interimkantoor mij ook een contract ter ondertekening voor de week van 14/05/2012: de week waarin ik dus ziek was.
Mijns inziens moet het interimkantoor nu de week van 14/05/2012 ook uitbetalen als volledige werkweek omdat zij mij een contract voor die week hebben laten ondertekenen. Ik heb duidelijk tegen de interimmedewerkster gezegd dat ik die week ziek was en ze antwoordde daarop dat ze dat weten. Ik ben dus nog zo eerlijk geweest dit aan te geven. Maar is het niet zo, dat van zodra zij en ik een contract hebben getekend dat zij die week dan sowieso moeten uitbetalen??

Alvast bedankt,
Moekske

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 24 mei 2012 09:11

ofwel zij, ofwel de mutualiteit zullen dit idd moeten uitbetalen. natuurlijk wel je ziektebriefje afgeven, hé!

moekske
Topic Starter

#3 , 24 mei 2012 09:19

Beste JPV,

Zoals gezegd heb ik mijn ziektebriefje op tijd bezorgd aan het interim kantoor. Ik weet dat normaal de mutualiteit uitbetaald als je na je weekcontracten nog ziek bent. Mijn vraag is echter: ze hebben me alsnog een contract laten ondertekenen voor die week ziekte en ik dacht dat een contract ook voor het interim kantoor verplichtingen met zich meebrengt: tenslotte als je ziek wordt tijdens je contract dienen zij ook uit te betalen. Dus, door mij een contract te laten ondertekenen voor die week ziekte hebben ze volgens mij wettelijk gezien een verbintenis aangegaan en dienen zij die week ziekte uit te betalen?

Reclame

JPV

#4 , 24 mei 2012 12:23

las je nog niet te lang ziek was, zal idd de werkgever moeten betalen, niet de mutualiteit

Terug naar “Andere”