hallo,
deze week is het al de 3 de weekend dat mijn stief dochtertje niet naar haar mama gaat ze kom er niet om. maar als terug september ga zijn sta ze terug aan ons deur en breng ze haar dochter wanneer zij het denkt terug ze heeft van de rechtbank recht om elk weekend ze te zien van de vrijdag tot de zondag. maar ze heeft dit schooljaar haar dochter 1 maal eens 1 maand en half gehouden ( waarvan ze haar dochter in 3 verschillende scholen heeft gedaan en terwijl de papa het hoederecht had) en eens 3 weken ( niet naar school gedaan) . mijn vriend de papa ervan heeft al vanaf haar 6 maand oud hoederecht over haar. nu probeert ze elke mogelijkheid om ook te krijgen na 3 jaar vraag ze het aan de rechtbank. we hebben mijn stief dochtertje pas 1 juli '12 terug gekregen van haar moeder na 3 weken niet terug te brengen. maar ze verwijt ons dingen dat helemaal geen waar zijn. zoals da we ze geen eten geven of kleren kopen maar ik spaar wel AL MIJN KASTICKETs maar dat weet ze niet. in december kom het terug voor de jeugdrechtbank. in juni heeft ze haar dochter 3 weken gehouden en zelf van school afgehaalt politie is daar moeten komen omdat de juffen hun klassen moesten sluiten omdat zij alle deuren open deed waar haar dochter zat en toch hebben ze moeten afgeven. gevolg van dien hebben we ze 3 weken niet meer terug gezien 1 juli belde ze dat ze geen eten meer had voor haar en hebben we ze haar moeten gaan afhalen zonder schoenen alleen een pamper en een pyjama . we hebben het wel aan gegeven hoe ze terug is gekomen aan de politie. de politie zegt nu da we ze niet meer moeten afgeven tot dat terug voor de rechtbank komt maar we zitten wel onder tussen met een andere vonnis waar ze eigenlijk ni naleeft want onderhoudsgeld dat eigenlijk maar een som van 35EUR is betaald ze niet. en als ze aan de deur komt stampt ze ons deur soms in omdat soms ni rap genoeg vooruit gaat , maar moeten we toch het kind de tijd te geven om haar stiefzusje en halfzuje afscheid van te nemen maar ze respecteert het niet. we hebben al voor gehad dat er iemand aan de deur belde en achter mijn stiefdochter kwam nooit die persoon gezien was in opdracht van haar en twas 2 uren voor wat er in vonnis van afhaal uur stond we hebben ze niet mee geven en daarvoor heeft zij een klacht ingedient mag ze dat zomaar doen ?? of ze sta eens 1uur en half achter het uur dat ze normaal hier moet staan ook aan de deur of als het kindje just in haar bed ligt da we denken ze komt niet meer maar toch nog aan de deur staat.
mijn vraag is : kan ze dit eigenlijk allemaal maar zomaar doen?? moet we ze afgeven ??
zal de rechtbank ooit eens inzien da ze echt niet instaat is voor een kind te zorgen da ze begeleiding nodig heeft want een woonplaats ( vaste ) heeft ze niet ze woont eens 6 maand daar of 6 maand daar bij andere mensen ze heeft nog nooit alleen gewoond!! ik wil haar moeder zijn niet afnemen maar ze heeft borderline en mijn vriend( de papa ) wil dat ze haar dochter ziet onder toezicht en pas als ze alleen woont eign huis of app dan pas voor weekends niet hoe ze nu leeft.. verstaanbaar maar kan hij dat eisen op de rechtbank??
mvg