Spugen op gezicht strafbaar??

New Jack City
Topic Starter

Spugen op gezicht strafbaar??

#1 , 29 aug 2012 06:43

Alleen serieuze reacties graag.. .

Is het strafbaar als er gespuugd wordt op de gezicht??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ragnarok

#2 , 29 aug 2012 07:47

Je kan er niet veel aan doen, behalve natuurlijk als die persoon TBC/HIV/... heeft
Misschien kan je wel aangifte doen bij de Politie van een wanbedrijf (gelijk beledigingen ed).

puttemanp

#3 , 29 aug 2012 17:37

OT: @Ragnarok HIV is nog steeds niet overdraagbaar via speeksel. Je kan gerust iemand die HIV+ is uitgebreid tongzoenen zonder ooit HIV+ te worden.

Greetz,

P.

Reclame

Ragnarok

#4 , 29 aug 2012 17:48

Ja dat wist ik wel, maar ik had het erop dat zij bloed zouden spugen natuurlijk :)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 aug 2012 18:09

Veel erger zijn oa hepatitis C daar blijft het besmettend deeltje heel lang actief. Of open TB zeker bij Oost Europeanen....

New Jack City
Topic Starter

#6 , 30 aug 2012 09:13

Je kan er niet veel aan doen, behalve natuurlijk als die persoon TBC/HIV/... heeft
Misschien kan je wel aangifte doen bij de Politie van een wanbedrijf (gelijk beledigingen ed).
Aangifte bij de politie maar wat kan er verder zoiets van komen?? Wordt dat niet gewoon in de 'vuilnismand gegooid'??

Franciscus

#7 , 30 aug 2012 16:09

Als dat bovenstaande gevolgen heeft zal men er niet zo licht overgaan.

eylis

#8 , 30 aug 2012 16:18

en laten we wel wezen:
spuwen in het gezicht van iemand is een daad van agressie.
anders zouden we toch regelmatig lama-gewijs dat spuwen gewoon gebruiken om even te zeggen:
ga even uit de weg, man je staat te dicht bij mij....

Gebruiker21

#9 , 31 aug 2012 08:22

OT: @Ragnarok HIV is nog steeds niet overdraagbaar via speeksel. Je kan gerust iemand die HIV+ is uitgebreid tongzoenen zonder ooit HIV+ te worden.

Greetz,

P.
Tenzij die persoon op een plaatsje bloedend tandvlees heeft op dat moment, en de andere persoon ook. Kleine kans, maar niet onbestaande.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21

#10 , 31 aug 2012 08:24

Hangt er ook van af wie het "slachtoffer" is: spuwen in het gezicht van een politieagent in functie, daar kom je niet zomaar mee weg, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#11 , 31 aug 2012 10:24

Ik denk het ook niet.

New Jack City
Topic Starter

#12 , 02 sep 2012 03:10

Hangt er ook van af wie het "slachtoffer" is: spuwen in het gezicht van een politieagent in functie, daar kom je niet zomaar mee weg, denk ik.
Ik denk het ook niet.
En als het een advocaat is??

Franciscus

#13 , 02 sep 2012 23:43

Openbare ambten en gestelde lichamen zal ook als smaad beschouwd worden.

Gebruiker21

#14 , 03 sep 2012 09:21

En als het een advocaat is??
Tot nu toe heb je "serieuze reacties" gekregen op uw vraag. Als dit echt over een concreet geval gaat, wees dan ook concreet. Je kan hier zo iedere beroepscategorie gaan opsommen:

En als het een rechter is?
En als het een burgemeester is?
En als het uw baas is?
En als het een collega is?
En als...?

Afin, you got my point.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”