Luminus slotafrekening

andvla
Topic Starter

Luminus slotafrekening

#1 , 05 sep 2012 12:48

Ik heb volgende vraag:
Ben verhuisd begin deze zomer maar om een of andere reden heeft immo-kantoor zich niet bij haar beloven gehouden en heeft de contract bij Luminus niet afgesloten. Als gevolg factuur op mijn nieuwe adres (post wordt doorgestuurd). Heb naar makelaar gebeld, hij heeft het in orde gebracht. Als resultaat een slotafrekening (begin augustus) met bedrag van 0 euro.

Nadien 14 augustus krijg ik dan een factuur van iets meer dan 100 euro van openstaande facturen. Waarvan ongeweer 60 euro voorschotten zijn en de rest kosten die aangerekend zijn wegens niet betalen van de facturen.

Vraag 1: Moet die factuur betaald worden nadat ik de slotafrekening heb gekregen van 0 euro?
Vraag 2: Als antwoord op vraag 1 JA is, wie moet die factuur dan betalen? zogezegd ga ik dan voorschot moeten betalen voor maanden juni, juli en augustus tewijl mijn contract stopgezet is geweest... Dus 3 maanden voor iemand anders betalen...

Akkoord dat 100 euro niet immens bedrag is, maar waarom moet ik voor iemand anders betalen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2012 12:56

Er ontbreekt hier nog wat informatie, maar uiteindelijk bent U zelf verantwoordelijk voor het contract met Uw energieleverancier. De factuur zal dus ook door U moeten betaald worden.

Indien U zou kunnen bewijzen dat U een overeenkomst heeft met het immo-kantoor waardoor het afsluiten van het contract een dienst van hen is waarvoor U betaald heeft, dan kan U proberen de kosten op hen te verhalen

andvla
Topic Starter

#3 , 05 sep 2012 14:58

Dus als ik het goed begrijp ben je verplicht om de factuur te betalen die na slotafrekening volgt.

Wat Uw commentaar betreft, neem ik vanavond nog eens het contract door en weet het u te zeggen of dat het ergens vermeld staat in het contract dat immo-kantoor daarvoor verantwoordelijk is. (ik vrees dat het niet zo is en dat het weer een smerige zet is van die kantoor) al honderdste keer besef ik dat ik nooit met dat kantoor mocht samenwerken. En schaam me voor mijn onwetendheid :(

Nog eens bedankt voor de hulp dat op die forum aangeboden wordt...

Reclame

Lanox

#4 , 05 sep 2012 15:00

Een tip die hier al meermaals herhaald is: als U verhuist, altijd alle meterstanden van de nutscontracten zelf doorsturen (ook als de huisbaas/volgende bewoner dit al zou doen) en alle contracten zelf afhandelen.

andvla
Topic Starter

#5 , 05 sep 2012 15:45

als U verhuist, altijd alle meterstanden van de nutscontracten zelf doorsturen
Ok, dat begrijp ik. Maar concrete antwoord op mijn vraag?

Lightning

#6 , 05 sep 2012 15:57

Werden de voorschotfacturen (die doorgestuurd werden vanaf uw oude adres) die U niet betaalde mee verrekend (in mindering gebracht) in uw slotafrekening? Zoja, dan lijkt mij dat een openstaand saldo dat U nog dient te voldoen.

andvla
Topic Starter

#7 , 05 sep 2012 16:37

Heb die brieven helaas niet mee. (bekijk ik vanavond)

Bedankt voor een duidelijk geformuleerd antwoord!

mava105

#8 , 05 sep 2012 16:44

Heb die brieven helaas niet mee. !
Officiele brieven en rekeningen steeds 10 jaar bijhouden. Dat voorkomt veel misserie :mrgreen:

VDG2

#9 , 05 sep 2012 17:00

Niet mee wil niet hetzelfde zeggen als niet meeR.

andvla
Topic Starter

#10 , 06 sep 2012 10:12

Officiele brieven en rekeningen steeds 10 jaar bijhouden. Dat voorkomt veel misserie :mrgreen:
Inderdaad zoals VDG2 schreef, wou ik enkel zeggen dat ik ze niet mee had op mijn werk. Ze liggen thuis verzameld.

Heb gekeken en uiteraard in de slotafrekening staat er dat ze geen rekening gehouden hebben met openstaande facturen en die dienen betaald worden. Ik zal dan maar voor die zomer betalen om miserie te vermijden.

Nog een les in mijn leven geleerd. (als je het goed wilt doen, doe het dan zelf) :)

Iedereen is bedankt voor de snelle en gepaste reactie!

Terug naar “Consumenten Koop”