Forum weigert topics/verhalen te verwijderen?

Elena_L
Topic Starter

Forum weigert topics/verhalen te verwijderen?

#1 , 12 sep 2012 17:11

Ik heb jarenlang vervolgverhalen geschreven op een openbaar forum en deze zou ik graag verwijderd zien. Dit forum is van Nederlandse makelij. Gedurende het grootste deel van die tijd was het als lid mogelijk je eigen topics te verwijderen. Sedert een halfjaar was het plots niet meer mogelijk om berichten ouder dan een jaar zelf te verwijderen waardoor ik daar de beheerder voor moest aanschrijven. Deze weigert echter mijn topics/verhalen te verwijderen. Zogezegd omdat hij daardoor ook blindelings de berichten van andere leden zou moeten verwijderen. Leden die daar niet om hebben gevraagd. Dit zijn allemaal reacties op mijn verhalen voor alle duidelijkheid.

Beetje krom vind ik die redenering aangezien topics (en dus ook reacties van anderen) van minder dan een jaar oud wel gewoon door de topicstarter verwijderd kunnen worden. Ik vermoed dat hij weigert omdat mijn verhalen erg veel bezoekers hebben gelokt en nog steeds lokken. Al wil hij dat niet luidop gezegd hebben.

In hoeverre zijn die verhalen op dat forum nog mijn eigendom? Staat die beheerder recht in zijn schoenen of kan ik toch nog op een bepaalde manier afdwingen dat mijn topics verwijderd worden?

Alvast bedankt!
Elena

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 sep 2012 17:36

Welk zijn de voorwaarden waartoe u zich akkoord heeft verklaard op het ogenblik dat u lid van dat forum?

Elena_L
Topic Starter

#3 , 12 sep 2012 18:41

Welk zijn de voorwaarden waartoe u zich akkoord heeft verklaard op het ogenblik dat u lid van dat forum?
Daar ben ik al de hele tijd naar op zoek maar ik vind ze helaas nergens terug. Ik heb in mijn mailbox nog wel de bevestigingsmail teruggevonden van mijn registratie maar daar stonden de voorwaarden niet in vermeld. Ook via websites waar je de geschiedenis van een website kan bekijken kreeg ik geen resultaat.

Op het moment dat ik lid werd in 2009 kon je te allen tijde je topics en berichten eigenhandig verwijderen dus ik weet zo goed als zeker iets dergelijks niet werd beschreven in de voorwaarden. Maar goed, dat zijn vijgen na pasen. Ik heb er geen idee van hoe ik nog aan die voorwaarden kan geraken. De website en het forum zijn herhaaldelijk vernieuwd geweest, inclusies de regels en voorwaarden bij het registreren...

Reclame

Elena_L
Topic Starter

#4 , 12 sep 2012 19:14

Niet meer relevant
Laatst gewijzigd door Elena_L op 24 sep 2012 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Elena_L
Topic Starter

#5 , 12 sep 2012 19:15

Ondertussen (in 2011) zijn bovenstaande regels dus aangepast. Onder de gedragsregels staat nu dat je topics niet meer kan wijzigen of verwijderen na één jaar.

Oude Belg

#6 , 12 sep 2012 22:35

Lijkt me een Nederlandse site. Dus Nederlandse regels. Dus http://www.rechtenforum.nl
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Elena_L
Topic Starter

#7 , 13 sep 2012 14:03

Lijkt me een Nederlandse site. Dus Nederlandse regels. Dus http://www.rechtenforum.nl
Ja dat klopt. Ik heb mijn vraag op dat forum gesteld, helaas nog geen respons tot hiertoe.

Moest iemand hier op basis van bovenstaande informatie alsnog een indicatie kunnen geven, dan is dat welkom. Het is niet mijn bedoeling om effectief gerechtelijke stappen te ondernemen al wil ik hem wel een beetje die indruk geven. Ik probeer het via mail op een vreedzame manier op te lossen dus ben vooral op zoek naar sterke argumenten die hij niet kan weerleggen en waardoor hij mijn vraag toch tegemoet zal komen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 sep 2012 16:42

En met welke gerechtelijke stappen zou u indruk willen maken?

Amable
Contacteer: Website

#9 , 08 okt 2012 18:33

Elena,

Ik heb jaren een succesvol forum geleid (in Vlaanderen), en ik kreeg ook wel eens de vraag om een post terug te verwijderen. Posters konden dat alleen zelf binnen de 24u, daarna niet meer.
Bij elke vraag tot verwijdering werd dit case-by-case bekeken, en heel vaak kwamen we in overleg toch tot een overeenkomst, vaak kon de post wél blijven staan. Een forum werkt alleen maar als er activiteit is, wanneer mensen reageren op andermans berichten. Mensen die dan de tijd nemen om te reageren, vinden het niet fijn dat ook hun posts dan zomaar verdwijnen. Zij hebben tijd en moeite genomen, niet fijn als het dan zomaar terug weggehaald wordt. Mensen die moeite nemen om te reageren is een zeer kleine groep in vergelijking met het aantal lezers... ook wel 'lurkers' genoemd :-).

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”