Grootouders

pearltjes
Topic Starter

Grootouders

#1 , 20 jun 2013 00:30

Hoi

Ik had hier al een topic "papa komt niet". Hij komt nog steeds niet en dat vindik niet echt een probleem. Ik ga elke keer naar de politie en verplichten kan ik hem niet.

Ik heb gisteren een brief van het gerecht gekregen dat ik 5 juli moet voorkomen omdat de ouders van de papa bezoekrecht vragen aan mij. Ze willen ofwel elke dag de kleine vant school halen en ik kan hem om 7 uur terug gaan halen of willen ze elke woensdag namiddag tot 7 u 's avonds. In hoeverre kunnen ze dit eisen? Ook willen ze de helft van de vakanties. Ik vind dit enorm ver gaan. Ik ben het met hen eens dat het zeker niet makkelijk is, nu de zoon niet meer omkijkt naar hun kleinkind, ook zelf hun rug te keren naar ons Kindje. Maar wat ze vragen vind ik er echt over. De papa heeft nu enkel het 1,2 en het 3de weekend recht om ons kindje te komen halen. Stel hij gaat daar terug gebruik van maken en het word uitgesproken dat zijn ouders ons kindje elke dag vant school mogen gaan halen, wat heb ik als moeder dan eigenlijk nog? Ik zorg er nu al meer dan een half jaar alleen voor, wat kunnen ze verkrijgen? Hoe moet ik dit aanpakken?

grtjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 20 jun 2013 06:54

Is hier tot nu toe al een probleem over geweest? Heeft u de grootouders dit geweigerd, of niet?

pearltjes
Topic Starter

#3 , 20 jun 2013 07:13

Ik heb ons kindje al telkermalen naar daar gedaan en elke keer word ik uitgescholden. Dus de vorige keer zei ik dat het de laatste keer was, dat ze maar via de papa hem moeten zien maar die heeft ze aan de deur gezet naartschijnt?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2013 15:32

U kan hen een beperkt omgangsrecht voorstellen. Grootouders zijn GEEN ouders en hebben dus wel rechten maar niet als ouders.
Vb één woensdag namiddag en een zaterdag (in het eerste , tweede of derde weekend). Als het voor alle partijen goed loopt kan u voorstellen dat ze ook enkele dagen aansluitend in een vakantie hebben.
Waarom vragen ze dat niet aan hun zoon?

Ik denk niet dat de rechtbank zal uitspreken dat ze het altijd van school mogen halen.
U had de scheldpartijen kunnen opnemen.

Gezien u een dagvaarding hebt gekregen voor 5 juli direct een advocaat nemen om alvast die datum te laten uitstellen.
Dan goed met advocaat afspreken en dan een voorstel overmaken
PS Uw ouders kunnen ook een omgangsrecht opeisen.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3060,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;

pearltjes
Topic Starter

#5 , 25 jun 2013 00:09

Ik woon bij mijn ouders dus dat zal niet gaan :-). Ik heb idd mijn advocaat ingelicht maar ze laat het gewoon voorkomen. Volgende week maandag moet ik langsgaan om af te spreken hoe we het gaan aanpakken. Ik snap ook niet waarom ze dit aan mij vragen. Ze mogen van mij tijd met hun kleinkind maar het liefst in de tijd dat normaal de papa komt. Ook in de vakantie is het eens geen probleem dat hij daar is maar ook het liefst in de tijd van de papa. Hij komt toch niet!! Ik denk eerlijk gezegt ook dat het zover komt volgende week dat ze gaan zeggen dat bij deze de papa niet meer komt en dat hun de rol overnemen en dan de kleine door de week willen ipv in het weekend. In hoeverre zou dit kunnen? Kunnen ze dat? De tijd van de zoon overnemen en nog gaan beslissen dat ze van 3 weekenden in de maand naar elke dag van de week gaan?

pearltjes
Topic Starter

#6 , 26 jun 2013 17:46

Hoi

Ik heb ondertussen bericht gehad van de papa dat hij dezelfde brief heeft gekregen maar niet naar de rechtbank zal komen. Wat wil dit zeggen voor hem? Mij?

Terug naar “Echtscheiding”