bij een aanbouw naast onze garage heeft men dingen niet juist gedaan, nadat we de tegenpartij een dagvaarding daarvoor hebben laten bezorgen, nadat ze deze ontvangen hebben,
hebben ze de dingen waarvoor ze gedagvaard werden veranderd na een zitting heeft de vrederechter beslist om terplaatse te komen kijken, dus de vrederechter komt kijken maar tegen de tijd dat ze bij ons is geweest (
bijna 1 maand later) hebben ze alles veranderd ( spouwhaken verwijderd, vlug een opvulmuur gemetst), vrederechter zegt terplaatse alles is nu ok de fouten zijn opgelost nu enkel nog de gerechtskosten.
dus kort samengevat : ik laat de tegenpartij dagvaarden, ze gaan naar de rechtbank , vrederechter beslist om te komen kijken , tegen de tijd dat de vrederechter komt maakt de tegenpartij vlug alles in orde om zo geen kosten
te moeten betalen voor muurovername. ik heb foto van voor de dagvaarding en foto van na dagvaarding, rechter zegt bij bezoek alles is nu toch in regel dus geen muurovername.
kan dit zomaar , bij begin zij mijn raadsman tegenpartij is in fout en we hebben daar bewijzen van.
mijn vraag is nu mag men de zaken waarvoor men een dagvaarding krijgt zomaar veranderen.
want het kan toch niet zo simpel zijn : we nemen de muur niet over, en na dagvaarding lossen we het vlug op, zodat ze niets moeten overnemen, en de persoon die de rechtzaak start mag voor de kosten opdraaien
alvast bedankt voor de reactie