schending van de privacy

pvttje
Topic Starter

schending van de privacy

#1 , 17 okt 2013 12:24

ik en mijn vriendin zijn een sociaal engageert koppel met veel vrienden en kennissen
Daar ik 25 jaar voor de radio heb gewerkt als vrijwilliger vragen sommige mensen me nog om eens muziek te komen spelen op hun fuif
Nu door problemen ben ik in schuldbemiddeling geraakt en door verandering van werk is er nu 1 keer geen onderhoudsgeld betaald door mijn schuldbemiddelaar, nu komen de aangetekende en gewone brieven hier binnengevlogen met dreigementen van mijn ex haar advocaat die beweerd dat ik ieder weekend muziek ga draaien en al het geld in mijn zakken steek wat zeker niet waar is ,durf wel eens 1/2 uurtje achter nen discobar springen maar daar blijft het ook bij, wordt daar zeker niet voor betaald , laat staan moet nog zelf mijn drank betalen dan
Tot zoverre toe dat mijn 2 kinderen die om de 14 dagen 1 weekend bij mij zijn me zelf moeten uitvragen van ex hoe en waar ik overal ben geweest de weekends daarvoor, heb zelfs mijn eigen kinderen moeten blokkeren op facebook door hun klikgedrag
Ik wil een klacht indien tegen huisvredebreuk en laster en eerroof ,want natuurlijk mijn ex is een medewerker van advocaat en die zet maar alles op papier
Ze maken niet alleen het leven van mij en huidige vriendin kapot maar ook de relatie met mijn kinderen
Hoe kan ik dit best oplossen want het vat begint stilaan over te koken
Ben reeds gescheiden van 2001
Geef me aub wat raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 okt 2013 12:54

ik en mijn vriendin zijn een sociaal engageert koppel met veel vrienden en kennissen
Daar ik 25 jaar voor de radio heb gewerkt als vrijwilliger vragen sommige mensen me nog om eens muziek te komen spelen op hun fuif
Nu door problemen ben ik in schuldbemiddeling geraakt en door verandering van werk is er nu 1 keer geen onderhoudsgeld betaald door mijn schuldbemiddelaar, nu komen de aangetekende en gewone brieven hier binnengevlogen met dreigementen van mijn ex haar advocaat die beweerd dat ik ieder weekend muziek ga draaien en al het geld in mijn zakken steek wat zeker niet waar is ,durf wel eens 1/2 uurtje achter nen discobar springen maar daar blijft het ook bij, wordt daar zeker niet voor betaald , laat staan moet nog zelf mijn drank betalen dan
Tot zoverre toe dat mijn 2 kinderen die om de 14 dagen 1 weekend bij mij zijn me zelf moeten uitvragen van ex hoe en waar ik overal ben geweest de weekends daarvoor, heb zelfs mijn eigen kinderen moeten blokkeren op facebook door hun klikgedrag
Ik wil een klacht indien tegen huisvredebreuk en laster en eerroof ,want natuurlijk mijn ex is een medewerker van advocaat en die zet maar alles op papier
Ze maken niet alleen het leven van mij en huidige vriendin kapot maar ook de relatie met mijn kinderen
Hoe kan ik dit best oplossen want het vat begint stilaan over te koken
Ben reeds gescheiden van 2001
Geef me aub wat raad
Als u muziek speelt op een fuif, dan neemt u in principe het werk af van een dj. Tenzij u actieve banden heeft met de verenifing sie de fuif organiseet, zal men bij discussie bepalen dat u aan zwartwerk deed en idd verondersteld kan worden een vergoeding gekregen te hebben voor de door u geleverde diensten aan die fuiforganisator.

Dat u beweert niks ontvangen te hebben zal niet vlug geloofd worden en lijkt me ook niet realistisch, zeker als het frequent gebeurt.

Dat u omwille van uw activiteiten de facebook-toegang tot uw profiel voor uw kinderen stopzet, maakt u alleen nog verdachter, imho.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 okt 2013 17:10

Idd: stoppen met draaien op fuiven. Je lijdt hier geen schade door, aangezien je toch niet vergoed wordt. Verder ook opletten met wat je op facebook zet. Het feit dat je je kinderen moet blokkeren, wijst er op dat er dingen te vinden zijn, die je liever niet prijs geeft. Zet deze dingen dan ook niet op facebook!

Ik heb ook een facebookpagina, maar wat ik daar op zet is zééér beperkt, hoor. Ik ga er echt niet héél mijn privéleven of vrijetijdsbesteding opgooien. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar ALLE info kan tegen u gebruikt worden. Je wil niet weten hoeveel menen inbrekers via facebook laten weten wanneer ze op vakantie zijn. "Het is hier zalig in Kreta, jammer dat we volgende week al moeten terugkomen!" En dan verbaasd zijn dat er komend weekend ingebroken wordt. Tja...

Terug on topic, dan: schending van de privacy kan je niet inroepen voor zaken die je zelf op internet gooit. Da's nogal logisch. Klacht wegens laster en eerroof, dan zal je toch moeten bewijzen dat men onwaarheden over jou verteld heeft en je hier schade door geleden hebt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

LeenW

#4 , 17 okt 2013 17:17

Tja, iets dat je zelf op facebook zet, dat is echt niet slim he. Zoiets gaat gegarandeerd tegen u gebruikt worden, en het is je eigen schuld, zeker geen schending van de privacy. Gratis draaien op fuiven is ook zeer ongeloofwaardig. Dit gaan ze nooit aannemen, ook de belastingen niet moest u daar ooit in aanraking mee komen. Ik snap dat er frustraties zijn, maar juridisch heb je geen poot om op te staan.

Kortom: volgens mij sta je nergens met uw klachten. Zoek geen misdrijven waar er geen zijn en zoek een realistische oplossing voor uw problemen

Terug naar “Archief”