Ik vrees dat dit toch niet zo makkelijk gaat, en dat de verhuurder zal moeten wachten tot de huurster verhuisd is.Neen,
Zij mag haar zaken verplaatsen of afdekken maar u hebt het recht foto's te gebruiken om te kunnen verhuren.
Er is toch al een heleboel rechtspraak die het tegendeel aantoont. Verhuurder moet inderdaad de privacy van de huurder respecteren, maar doet dit door tijdig te verwittigen dat er foto's zullen gemaakt worden, zodat de huurder de tijd krijgt om weg te zetten of af te dekken wat hij niet op de foto wil.Ik vrees dat dit toch niet zo makkelijk gaat, en dat de verhuurder zal moeten wachten tot de huurster verhuisd is.Neen,
Zij mag haar zaken verplaatsen of afdekken maar u hebt het recht foto's te gebruiken om te kunnen verhuren.
Zolang de huurster haar huurcontract niet is afgelopen, en zij volbrengt alle voorwaarden van dat huurcontract, ben je wel in haar privé woonst, en helden de privacyregels zoals in ieder privéwoning.
Niemand kan zomaar foto's nemen in een privéwoning, en die zonder toestemming van de eigenaar/ bewoner openbaar maken.
Er is toch een groot verschil tussen enkele kandidaat huurders in je huis laten rondleiden, en foto's met je hele privé huishouden op het internet zwieren.Inderdaad. Volgens dezelfde redenering zouden kandidaat-huurders geblinddoekt de woning moeten komen bekijken.Dream onZolang de huurster haar huurcontract niet is afgelopen, en zij volbrengt alle voorwaarden van dat huurcontract, ben je wel in haar privé woonst, en helden de privacyregels zoals in ieder privéwoning.
Niemand kan zomaar foto's nemen in een privéwoning, en die zonder toestemming van de eigenaar/ bewoner openbaar maken.
Zoals ik al heb aangehaald, de rechtspraak gaat niet met u akkoord. Dwangsommen om dit af te dwingen bij onwillige huurders zijn ook geen uitzondering.Er is toch een groot verschil tussen enkele kandidaat huurders in je huis laten rondleiden, en foto's met je hele privé huishouden op het internet zwieren.
Ik blij er bij, foto's van het privé interieur in publicaties zetten is niet gelijk aan een kandidaat huurder een rondleiding geven.
Klopt volledig. Verhuurder heeft het recht foto's te nemen van het pand om de herverhuur of verkoop te vergemakkelijken. Huurder is gerechtigd privéspullen voorafgaandelijk te verwijderen of af te dekken. Dwangsommen en schade-eisen wegens belemmering tot herverhuur en financiële schade zijn geen uitzondering.Zoals ik al heb aangehaald, de rechtspraak gaat niet met u akkoord. Dwangsommen om dit af te dwingen bij onwillige huurders zijn ook geen uitzondering.Er is toch een groot verschil tussen enkele kandidaat huurders in je huis laten rondleiden, en foto's met je hele privé huishouden op het internet zwieren.
Ik blij er bij, foto's van het privé interieur in publicaties zetten is niet gelijk aan een kandidaat huurder een rondleiding geven.
Jammer dat dit weg gecensureerd is. Ik kan begrijpen dat wat ik geschreven had voor iemand die zelf verhuurt niet leuk is om te lezen, maar je hebt ook weggecensureerd hoe het immokantoor met ons omging. In mijn "advies" stond trouwens helemaal niets wat strafbaar zou kunnen zijn. Als ik een afspraak om een woning te komen bezichtigen afzeg omdat ik met mijn zoontje naar de dokter moet, denk ik niet dat een vrederechter hier aanstoot zal aan nemen. Als ik niet a la minute reageer op mails van een immokantoor, of al eens een telefoon niet opneem, denk ik ook niet dat dit strafbaar is... enz... Een vrederechter zal trouwens in eerste instantie bemiddelen, niet meteen schadevergoedingen toekennen. Zeker niet voor het niet tijdig beantwoorden van een mail...Advies verstrekken dat TS voor het vredegerecht enrstige sommen tot schadevergoeding kan kosten hoort hier niet thuis: Vandebos
Ik zwak helemaal niets af. Jij blaast de gevolgen serieus op in mijn opzicht. Vooraleer een rechter een uitspraak doet, zal de partij die dwangsommen eist op zijn minst moeten bewijzen dat er kwaad opzet in het spel is (en in veel gevallen zal een rechter verwachten dat die partij op zijn minst één poging doet om in der minne tot een oplossing te komen).Nadien in respons de reikwijdte van je eerdere post afzwakken... die beoordeling laat ik aan derden over.