Heb even na gevraagd aan vriendin heeft nog op de dienst bijzondere rekening gewerkt en zij zegt dit kan reeds als de betaling op 20 ste van de maand moet betaald zijn, dan worden er al op den 1sten van de maand erop volgend er aan begonnen aan de bijzondere rekeningen, lig je boven aan dan krijg je die zeer vroeg lig je onderaan kan het een paar weken duren, ze verwerken er ook maar één per één, de BTW moet op den 20 ste betaald zijn punt. wat er ook mag gebeurd zijn!!
Als er een faillissement is word door de BTW altijd gekeken als men altijd correct op de datums je aangiften heeft ingediend en betaald, is dit zo dan doet de BTW bij een faillissement er zelfs geen controle naar, omdat je altijd correct gehouden heeft aan je datums.
Dank u voor de informatie.
Met de WCO ben ik bezig om me volledig in regel te stellen. Ik betaal altijd naargelang mijn facturen binnenkomen, waardoor de "20ste van de maand" regel wel wat in gedrang kom. Maar... IK BETAAL, en dat is me dunkt toch nog steeds het belangrijkste.
FREELANCER na al wat ik hier dit jaar van u gelezen heb van je WCO en dergelijke, had je mijn aanvoelen beter verleden jaar voor de korte pijn gekozen, en dan had je dit jaar al goede nachtrust gehad, en nu denk ik dat je al vele slapeloze nachten heeft mee gemaakt, het is cru om dit te schrijven maar dit is soms de waarheid, en je had dan den tijd om nog iets te regelen.
Je heeft te grote problemen met de BTW, als je u WCO heeft aangevraagd dan heb je enkel tijd gewonnen maar niks opgelost, je moet het toch betalen + de BTW van nu moet je erbij betalen en dit is soms teveel en onmogelijk.
Mijn huidige slapeloze nachten worden veroorzaakt door brieven die ik nu binnenkrijg en dan na afloop gewoon "automatische herinneringen" blijken te zijn waar ze niets aan kunnen doen. Nu krijg ik een brief opgestuurd ivm. een bijzondere rekening met een bedrag op waar ik gewoon het raden naar heb waar het vandaan komt...
De WCO blijft in mijn geval een goede oplossing, zij het geen wondermiddel. Ik heb het nog steeds moeilijk, hoewel ik er gelukkig elke maand weer een beetje meer bovenop geraak. Ik vraag me alleen af waarom er zoveel poespas bij komt kijken... En waarom mensen - zoals u nu ook deed - direct met het vingertje staan zwaaien bij het minste geringste...
Ik wil er nog aan toevoegen dat je pas op een speciale rekening kan komen pas wanneer je na het tweede kwartaal den 20 ste niet op tijd heeft betaald, dus je staat dan altijd al 2 kwartalen achter met je betalingen eer men op de speciale rekening komt!
Zie hier dan mijn nieuwe vraag. Ik sta geen 2 kwartalen achter. Q2 is al lang volstort, iK heb Q3 nog niet volledig betaald, wou deze week de 2de schijf volstoren, maar durf nu niet goed meer...
Het bedrag dat ze mij vragen ligt meer dan 100 euro hoger dan wat ik in Q3 diende te betalen (en waar al een heel stuk van betaald was), en 200 euro hoger dan wat er in Q2 diende te betaald te worden, en dat was 2 weken nadat ik mijn eindafrekening van de boekhouder had gekregen volstort...
Dus ik snap het niet... Vanwaar komt die bijzondere rekening vandaan? Ze betalen is op zich niet zo'n probleem, maar ik had toch graag eerst vernomen waar ze vandaan komt gezien ik om te beginnen al geen 2 kwartalen achtersta, en ze niet rekening houden met betalingen die er al zijn gebeurd...