Ik ben een leek op het vlak van procederen e.d. en ik hoop dat ik het nooit nodig zal hebben ook maar hier toch een vraagje over procederen e.d.
Als de noodzaak er ooit is... Kan ik me voor "rechtsbijstand" verzekeren zodat de kosten van een eventueel jaren en jaren en jarenlang aanslepend proces me niet kapot maken?
Ik denk aan bijvoorbeeld een kinderopvang die een kindje niet goed verzorgt (touch wood, hout vasthouden, je ergste nachtmerrie), een school die onzorgvuldig is en een letsel aanricht,... zaken waar je het er niet zomaar wil bij laten en een proces wil starten? Of een bouwonderneming die afspraken niet nakomt en die je wil vervolgen voor onzorgvuldig werk... Of een onterecht ontslag door dringende reden dat je wil aanvechten... Of als je zelf vervolgd wordt en je je moet verdedigen...
Ik ben me ervan bewust dat er zoiets als een "rechtsbijstandsverzekering" bestaat, maar op welke manier moet ik dat zien? Daar zullen wellicht gradaties in bestaan zoals je ook hospitalisatieverzekeringen van heel goedkoop tot peperduur kunt nemen?
Iemand die een linkje heeft naar een website met meer info over rechtsbijstandsverzekeringen? Ik wil het eerst zelf uitzoeken vooraleer ik bij mijn verzekeraar kom, want die is natuurlijk ook zakenman die voor zijn eigen winkel staat...
Dank voor alle info!