Ik en mijn Partner zijn overleden volgens de bank

kuku
Topic Starter

Ik en mijn Partner zijn overleden volgens de bank

#1 , 07 sep 2014 02:38

Ik en mijn echtgenoot zijn teweten gekomen via de christelijke mutualiteit dat we bij onze bank als overleden staan gemeld beiden . Van hun uit heb ik nog geen enkele reactie mogen verwachten , en dit grapje is al van mei aan de gang , dan hebben ze zomaar ten onrechte onze rekeningen geblokeerd , ze zeiden dat er geen geld meer opkwam , toen zei ik dat er alle maanden bijna 2000 euro gestort word op de bank . Daar hadden ze geen gehoor naar , twas onze fout zeiden ze , ik kan niks blokeren he ik zit niet aan de pc van de bank , en onze bestendige opdrachten hadden we zelf stop gezet wat niet waar is heb nooit iets getekend . Ik wil niet in problemen komen , als ik een bewijs aan hen vraag krijgen we geen gehoor , en nu zijn we plots dood verklaard . Wat kunnen we hier tegen doen , ik zit nu wel in de nesten met zaken die niet worden afgehouden weer es !! Weet er iemand wat ik hieraan kan doen .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 07 sep 2014 10:47

Bestendige opdrachten kunnen in principe stopgezet worden via online banking, geen handtekening voor nodig.

Hebt u zich al persoonlijk bij uw bank aangemeld? Wat is dan de reactie?

roharro

#3 , 07 sep 2014 11:11

Daar hadden ze geen gehoor naar , twas onze fout zeiden ze

Welke fout vermelden ze dan wel? Waarom vermeldt u die hier niet zodat we kunnen antwoorden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

kuku
Topic Starter

#4 , 07 sep 2014 11:52

Er is niks geblokkeerd geweest van ons uit van bestendige opdrachten van ons uit . Maar ik zal het volledig verhaal in zen totaliteit eens vertellen .

In maart 2014 zijn en ik en mijn partner in onze bank instelling geweest , men partner is in brug pensioen gegaan , ik heb 1 jaar loopbaan onderbreking genomen
om dat dat zo beter uit kwam voor de werkgever waar we destijds voor werkten , daar moesten steeds voor uitbating van kantine een koppel zijn , dus ja mijn partner was weg
en ik probeer nu een zaakje op te starten . niet groot schalig maar als het werkt kan het goed draaien als je er met bezig bent .

nu mijn partner en ik hadden nog een lening lopen bij de bank , en zijn in maart naar de bank gegaan om eens erover te praten dat ze eventueel de lening kunnen herzien .

Dat w<as niet mogelijk zeiden ze op de bank , maar ze zei toen plots wel , via verscheidene omwegen de wet wel een beetje te kunnen omzeilen dat we wel een paar opties
hadden bv door niet te betalen een 2 maand , daarop antwoorden wij nee dat gaan we niet doen wil niet in de problemen komen .

Eenmaal thuis heb ik dat ook nog eens per mail geschreven naar de bank toe dat we alles gaan laten zoals het was en gewoon door gaan doen , dus geen oplossing .

Plots kregen we een telefoon van de bank in brussel hoofd kantoor in Mei , dat er geen geld meer kwam op onze rekeningen en dat ze geen bestendige opdrachten kunnen doorvoeren .

Wij zeiden dat dit niet kan , er waren zaken die wel werden betaald , en dan weer zaken niet , wij laten altijd alles doorgaan met een bestendigde opdracht zodat we zeker nooit
miserie zouden hebben ,

Aan de telefoon van de dienst kredieten kregen we onze huid vol gescholden dat hiet niet meer normaal is , ook haar eigen prive betrok ze erbij .

We hebben bewijs door gezonden de mail en bewijs dat er elke maand geld op kont paar duizend euro . , maar daar hadden ze in brussel geen oren naar .
Wij hadden iets fout gedaan en opdracht gegeven om alles stop te zetten in maart wat niet waar is , ik vroeg waar is dat papier want op de bank zelf moet je bij stopzetting van betalingen
toch wel een papier tekenen . En dat hebben ze niet , ik heb wel mijn bewijzen .

Volgens haar kwam er al drie maand geen geld op de rekening , ik had bewijzen van wel en heb ze dat ook toegezonden , dus drie maanden als je na gaat Mei , April Maaert dat is drie maanden , de maand maart dat we op de bank zijn geweest , ik zei dat de bank iets verkeerd heeft gedaan of dergelijke , ik zit niet aan pc in de bank he .

Wij kwamen dus in de problemen , met de betalingen , en de brieven vlogen rond men oren , van dat ze niet kunnen afhouden .

Nu paar dagen nadien hebben ze toch alles vrij gegeven . oef , want ik kon nergens meer aan , niet aan men eigen geld , niets en visa ben ik kwijt is ingetrokken .

Nu ik hou alles zeer goed bij via online banking , en zag weer na 1 betaling van alles wel door te gaan na dat geval dat ik hierboven vertelde , dat er weer verscheidene zaken
van bestendige opdrachten weer niet doorging . Toen ik contact met men bank opnam zeiden ze me , dat de wetten veranderd zijn en dat de bv , CM , en ABVV , zelf contact moeten opnemen met de bank om bestendigde opdracht door te voeren . De bank zei me ook als je natuurlijk geruime tijd in buitenland leeft zou je dat niet weten , ik zei pardon ?? ik woon in stekene , en dat kunne ze ook
zien waar ik geld afhaal ( als niet geblokeerd is ) .
Mijn partner die zit vaak in Spanje omdat hij daar een zaak opstart , dat is niet zomaar geklonken op 1/2/3 , in weekends zijn we meestal wel samen .
En dan nog das prive , en met loopbaan onderbreking mag mijn partner in buitenland vertoeven . en ik in de weekends , hoewel dat dit niet zo vaak is .

Ja we zagen dat er weer geen afhoudingen werden gedaan , we zeiden tegen bv , CM , en ABVV , dat ze dat zelf moesten doen volgens de bank dat dit allemaal was veranderd die wetten , en toen zeiden ze nee jullie moeten dat doen , zo ging het heen en weer .
De CM zei ons dat ze eens gingen onderzoeken , dat er iets niet klopte , nu is het via de CM uitgekomen dat we beiden zijn overleden volgens de bank .
Der komt geld binnen , er word geld afgehaald wat wij doen , maar we zijn wel overleden . Dat moet volgens een vriendin , die ook in de bank sector gewerkt heeft , iemand er persoonlijk in hebben gezet , is niet zo dat die fout er zomaar insluipt , daarvoor moet je overlijdens akte enz.. hebben , en dat is er niet wij leven , tot nu toe nog steeds zonder enige reactie .
Waar kunnen wij nu een klacht indienen hiervoor , en volgens mij is dat al aan de gang van in maart dat we zijn overleden want , sindsdien dat we in maart op de bank zijn geweest voor een gesprek enkel dat , zijn de problemen nog niet gestopt . Twas niet bankdirecteur zelf die er zal ( waar we nochthans een afspraak mee heddaen ) maar zijn vrouw die ons tewoord stond

kuku
Topic Starter

#5 , 07 sep 2014 11:58

De bank steekt alles op ons is onze fout , wij hebben niks getekend , niks geblokeerd via online diensten , voor zulke zaken ga ik liever naar mijn bank instelling , maar er is niks stop gezet .

tis allemaal onze fout , als we maar meer in belgie verbleven zouden we weten dat sommigte regels zijn veranderd in bankwezen , terwijl we in stekene wonen , en enkel mijn partner vaak naar spanje gaat om een zaak op te starten , niet alles kan je via briefwisseling of internet .
Met de rekeningen te blokeren , zeiden ze , er komt geen geld op , , en der komt alle maanden geld op een 2000 euro . als we zeggen om te deblokeren zeiden ze dat is niet ons probleem , en sleurden ze zelfs hun privé erbij

Nu we zogezegd dood zijn , en dat daardoor de bestendige opdrachten niet doorgaan , en dus de fout degelijk bij hen ligt , krijgen we geen gehoor meer , we zijn dit teweten gekomen via onze ziekenbond , de bank gebaart van niks .

redak

#6 , 07 sep 2014 12:03

Vooreerst mijn deelneming met jullie overlijden :D

Als u geen gehoor krijgt bij uw bank kan je volgende procedure volgen :
http://www.fsma.be/nl/Consumers/Savings ... chten.aspx

Mogelijks eerst nog eens proberen bij de bank en melding maken dat indien u niet geholpen wordt u contact zal opnemen met de FSMA.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 sep 2014 12:22

Haal bij uw gemeente een document waaruit blijkt dat jullie nog springlevend zijn, en ga daarmee persoonlijk naar de directie van der hoofdzetel van uw bank. Indien jullie enkel maar dood zijn voor uw bank, kan zij alleen u terug tot leven wekken.
En eens terug verrezen zou ik toch snel een andere bank opzoeken, willen ze u niet opnieuw ten grave dragen.

roharro

#8 , 07 sep 2014 13:17

Vraag schadevergoeding aan uw bank.
En dreig met vertrek (niet naar de eeuwige jachtvelden maar naar een andere bank welteverstaan).

Enkele jaren geleden had mijn bank ook fouten gemaakt. Na dreiging hebben ze alles vergoed en als commerciële geste daar bovenop een som van 250 EUR geschonken.

j.demoor

#9 , 09 sep 2014 09:16

U kan klacht neerleggen bij ombudsman banken met vordering tot schadevergoeding :
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... A3os2ccSUk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

kuku
Topic Starter

#10 , 18 sep 2014 02:05

Oke , pffff , bank heeft hun fout na maanden toegegeven , maar zeiden er wel bij feiten zijn wat ze zijn u zult moeten betalen , ben aan dat grapje al paar duizend euro kwijt , nalatigheids intresten , enz... , bv , door dat dood verklaard te zijn hebben ze blijkbaar rekeningen geblokeerd , dus men lening van 503 euro kon er niet afgaan en ze spraken van 3 maand terwijl er maar 2 maand achterstal was , dus ja dat was al fot , ben nu al sinds juni aan het betalen de 503 euro , en krijg een brief in de bus , dat de betaling van de 503 ingaat vanaf 6/10/2014 . Ik zei en de rest dat betaald is , dat is nalatigheids intresten , dus al over de 2000 euro op 2 maand dus geen 3 . schandalig gewoon . Ik kan er niet aan doen , ik voer zoiets niet in in hun pc . Dus ja nu vandaag kreeg ik iemand aan de lijn die eist nog eens 200 euro en nog eens 1250 euro van visa terwijl je toch tijd hebt om aan te zuiveren , door al die miserie blokeringen enz , heb ik ergens moeten van leven . Ik moet deze onmidelijk betalen of ze gaan me weer blokeren , en in geen enkele bank in belgie heb ik nog toegang , . als je naagaat , is hun fout ze geven toe , en ik wordt aan alle kanten geplunderd , en ze weten van elkaar niks af , de man zei vandaag u bent nog geblokeerd , en das het geval niet meer zei de andere . Met wat zijn ze bezig zeg !! nog even en ik sta gewoon op straat dank u banken , u heeft de shuld toe na maanden discusie , u blokeert me overal , ik moet shooien bij familie , sta overal in shuld , u vraagt onterecht geld , nu geef je dat toe en ik krijg nu te horen " ja is nu zo sorry , gedane zaken nemen geen ommekeer " de feiten zijn zoals ze nu zijn u zult moeten betalen , en dat is normaal ???????????????????????

kuku
Topic Starter

#11 , 18 sep 2014 02:10

Als ik contact wil opnemen met mijn dossierbeheerster , antwoord ze niet op mails , en zegt ze aan telefoon , ik ken uw dossier al , en ze smijt de telefoon op vooraleer ik iets kan zeggen , dus met vragen kan ik er niet terecht ook niet bij de ombudsdienst , wat nu ik weet het niet meer .

Mariette

#12 , 18 sep 2014 08:29

Maar waar is dan uw maandelijks inkomen op gestort? Als de bank uw rekeningen heeft afgesloten moeten (vb. pensioen) toch érgens hun geld kwijtgeraakt zijn?

jefke007

#13 , 18 sep 2014 09:20

Maar waar is dan uw maandelijks inkomen op gestort? Als de bank uw rekeningen heeft afgesloten moeten (vb. pensioen) toch érgens hun geld kwijtgeraakt zijn?

Dat is poepsimpel, op een geblokkeerde rekening kan men geld blijven storten

kuku
Topic Starter

#14 , 18 sep 2014 10:41

Juist , ze kunnen geld blijven storten en dat werd aanzien als nalatigheids intresten , dat terwijl het hun fout was niet de mijne

roharro

#15 , 18 sep 2014 12:16

Juist , ze kunnen geld blijven storten en dat werd aanzien als nalatigheids intresten , dat terwijl het hun fout was niet de mijne
Hoeveel miljoenen hebt u dan wel geleend bij die bank?
Deze uitleg klopt toch niet....

Terug naar “Bank & Beurs”